صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل / روش های تخلیه و موارد استفاده از فیلر دائمی

روش های تخلیه و موارد استفاده از فیلر دائمی

امروزه استفاده از فیلر برای برجسته سازی صورت و برطرف کردن برخی نواقص آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فیلر‌ها به صورت کلی به دو دسته ژل‌ها موقت و دائمی تقسیم بندی می‌شوند. بسیاری از افراد تزریق فیلر دائمی را که ماندگاری بیشتری دارند، نسبت به سایر پرکننده‌ها ترجیح می‌دهند و برای برجسته‌سازی بخش‌های مختلف صورت و رفع چروک و خطوط پوست و حجم دادن لب استفاده می‌کنند. این فیلر‌های مصنوعی به‌ طور کلی مضر و غیر ایمن هستند و چون از مواد مصنوعی تشکیل شده‌اند امکان اینکه بدن با آن سازگار نباشد بسیار زیاد است. فیلر دائمی نیازی به تزریق منظم ندارد و زمان ماندگاری آن زیاد است؛ ولی عوارض و مشکلات بیشتری را نسبت به سایر انواع فیلر و ژل‌ها به دنبال دارد. فیلرهای دائمی ممکن است حساسیت ‌زا باشند و با خارج کردن ژل از بدن نیز به ‌دلیل باقی ماندن بخشی از آن در بدن فرد ممکن است اثرات حساسیت ‌زا همچنان باقی باشد. پزشک باید برای مراجعه‌کنندگان عوارضی که تزریق ژل‌های دائمی به دنبال دارد را توضیح دهد تا افراد بتوانند با آگاهی کامل درباره روش درمان تصمیم بگیرند.

آنچه در این مطلب میخوانید

فیلر دائمی چیست؟

فیلرهای دائم از پلی (متیل متاکریلات) تشکیل شده اند، مواد پلاستیکی ریزی که توسط بدن جذب نمی شوند. این فیلرها همچنین حاوی کلاژن نیز هستند که برای نواحی که پوست ضخیمی دارند، استفاده می شوند. استفاده از این نوع فیلرها در نواحی اطراف چشم و لب توصیه نمی شود. این فیلر‌های مصنوعی به‌طور کلی مضر و غیر ایمن هستند و چون از مواد مصنوعی تشکیل شده‌اند امکان اینکه بدن با آن سازگار نباشد بسیار زیاد است. همچنین ممکن است این واکنش‌های بدن باعث ایجاد اثرات منفی دائمی شود. یکی از انواع این ژل‌ها خانواده «پلی‌اکریل‌آمید» است. اکوامید از برندهای معتبر این خانواده است که به علت عوارض زیاد، هنوز موفق به دریافت FDA نشده است. ژل «پاژ» یکی دیگر از ژل‌های این خانواده است که به علت قیمت پایین و دائمی بودن، متقاضی زیادی داشت متأسفانه بعد از چند سال هنوز درگیر عوارض این ژل هستند. از برندهای دیگر این خانواده Artefill می‌باشد که در سال 2006 میلادی موفق به دریافت FDA شد. شاید ماندگاری دائم، جذاب به نظر برسد و فرد را وسوسه کند که از این فیلرها استفاده نماید.

تزریق ژل و فیلر دائم در اصفهان

موارد استفاده از فیلر دائمی

تزریق فیلر دائمی

ناحیه مورد نظر برای تزریق با کرم‌های بی‌حسی موضعی، بی حس می‌شود و تزریق با سوزن‌های کوچکی صورت می‌گیرد. پزشک برای شکل گیری بهتر ناحیه با ژل آن محل را ماساژ می‌دهد.

مدت ماندگاری فیلر دائمی

فیلرهای دائمی نیازی به تزریق منظم ندارند؛ اما به طور کلی چیزی به اسم فیلر دائمی وجود ندارد و تنها بازه بیشتری (تقریباً 3 الی 4 سال) دوام می‌آورند.

همچنین بخوانید : هر آنچه درباره تزریق فیلر باید بدانید

عوارض تزریق فیلرهای دائمی

روش های تخلیه فیلر دائمی

تخلیه فیلر دائمی به روش های مختلفی انجام می شود. ازجمله این روش ها می توان به تخلیه ژل با سوزن، تخلیه ژل با سونوگرافی، تخلیه ژل با جراحی، تخلیه ژل با آنزیم و... اشاره کرد. رایج ترین و بهترین روش برای تخلیه فیلر، ایجاد یک برش کوچک در محل تزریق فیلر است. پزشک ابتدا محل تزریق شده را پیدا می کند، سپس بررسی می کند که آیا ژل در ناحیه مورد نظر جا به جا شده است یا خیر. سپس مواد را به صورت کیست در نظر می گیرد و یک برش به اندازه دو میلی متر ایجاد می کند. با حرکت دست و کمی فشار، فیلر را از پوست خارج خواهد کرد. هرچه فیلر در عمق بیشتری تزریق شده باشد، برای تخلیه آن هم باید برش عمیق تری ایجاد کنیم.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سورنا [ 1402-06-16 ]
خانم دکتر این نوع ژل ها از اون دسته ژلها از اون دسته ژل هاییه که گلوله میشه توصورت ..من 15 سال پیش تو گونه هام زدم و خیلی پشیمونم مثل دو تا قند شده تو گونه هام و دیگه میترسم برم جایی بخام خالیشون کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی