صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / آیا تزریق همزمان ژل و بوتاکس امکانپذیر است؟

آیا تزریق همزمان ژل و بوتاکس امکانپذیر است؟

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های هر فرد، زیبایی چهره است. وجود چین و چروک در صورت و یا افتادگی پوست، تا حد بسیار زیادی بر زیبایی چهره افراد تأثیر می‌گذارد. بیشتر افراد به دنبال این هستند تا پوستی جوان داشته و زیبایی چهره خود را در سنین مختلف حفظ کنند. تزریق ژل و بوتاکس یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای زیبایی و جوانسازی است. نتایج فوری این روش‌ها و عوارض بسیار کم، باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال انجام این عمل‌های زیبایی باشند. گاهی اوقات پزشک برای افراد ترکیبی از هر دو روش زیبایی و درمانی را پیشنهاد می کند.
بوتاکس و ژل می توانند در کنار هم به عنوان یک مکمل برای زیبایی به شمار به کار بروند و هر کدام از این روش ها، تکمیل کننده روش دیگر می باشد. ترکیب بوتاکس و تزریق ژل می تواند به زیبایی و جوانسازی صورت شما بسیار کمک کند؛ زیرا انواع مختلف چین و چروک را درمان می کنند. بوتاکس، چروک‌ های پویا را که در اثر حرکات مکرر صورت مانند اخم کردن و خندیدن ایجاد می‌ شوند، شل می ‌کند. تزریق ژل نیز چین و چروک های ساکن را صاف می کنند که حتی زمانی که صورت در حالت استراحت است قابل مشاهده است. تزریق ژل حجم از دست رفته را بازیابی می ‌کند و به پر کردن خطوط و جوانسازی نیز کمک می‌ کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق همزمان ژل و بوتاکس

بوتاکس برای مقابله با چین و چروک‌های سطحی و نسبتاً کم عمق صورت استفاده می‌شود در حالی که ژل می‌تواند حتی عمیق‌ترین خطوط روی پیشانی را از بین ببرد و حتی علاوه بر آن، به صورت حجم بدهد. حال اگر شما جزء افرادی هستید که در صورت خود هم چروک‌های سطحی دارید و هم خطوط عمیق و افتادگی پوست، می‌توانید از ترکیب این دو ماده برای رسیدن به نتیجه‌ای ‌ایده‌آل استفاده کنید. ترکیب تزریق ژل و بوتاکس باعث می‌شود تا مدت ماندگاری تغییرات ایجاد شده در چهره‌ شما تا دو برابر نسبت به مدت زمانی که ژل را به تنهایی تزریق می‌کنید، افزایش یابد. در واقع این دو ماده می‌توانند به عنوان مکمل یکدیگر به کار گرفته شوند.

تزریق ژل و بوتاکس در اصفهان

تفاوت ژل و بوتاکس

تفاوت بسیار مهم این دو روش، ماهیت ماده موردتزریق می باشد. بوتاکس حاوی سم بوتولینوم می باشد که با فلج کردن عضلات اقدام به برطرف کردن چین و چروک ها می کند. ژل حاوی ماده ای پر کننده می باشد که برای از پر کردن حجم از دست رفته به کار می رود. این ماده عموماً می تواند حاوی اسید هیالورونیک باشد و ضمن حجم دهی سبب کلاژن سازی و هیدراته کردن موضع نیز شود. از دیگر تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس میزان ماندگاری آنها می باشد. میزان ماندگاری ژل بین 8 تا 18 ماه می باشد و میزان اثر گذاری بوتاکس عموماً 6 ماه می باشد.

اولویت در تزریق همزمان ژل و بوتاکس کدام است؟

ترجیحاً این دو روش بهتر است در دو جلسه مجزا به فاصله یک هفته انجام شوند؛ ولی اگر مجبور به تزریق بوتاکس و ژل در یک جلسه هستیم؛ ابتدا باید ژل یا فیلر تزریق شود و سپس تزریق بوتاکس صورت گیرد.

تفاوت قیمت ژل و بوتاکس

یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند در تصمیم گیری بین انتخاب بوتاکس و ژل صورت تعیین‌کننده باشد تفاوت هزینه این دو مورد است. بوتاکس از نظر قیمت نسبت به ژل کمتر می باشد؛ گرچه باید این نکته را هم گفت که در هر دو مورد با توجه به قسمتی که قرار است تزریق انجام گیرد و میزان تزریق هزینه متفاوت است؛ زیرا ژل ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای هدف مشخصی در یک ناحیه مشخصی تزریق می شوند و همینطور قیمت ژل ها بسیار متنوع و گسترده می باشد.

هزینه تزریق همزمان ژل و بوتاکس

هزینه تزریق ژل و بوتاکس، به عوامل مختلفی مانند خدمات کلینیک، دستمزد پزشک، کیفیت و برند مواد استفاده شده و نوع مشکل بستگی دارد و به همین دلیل برای هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است.

معایب تزریق همزمان ژل و بوتاکس

مانند تمام فرآیند‌های پزشکی، تزریق ژل و بوتاکس می‌تواند با عوارضی پیش‌بینی نشده همراه باشد؛ اما به طور کلی این تکنیک‌ها نسبت به عمل‌های جراحی که برای جوانسازی و بهبود پوست انجام می‌شوند بسیار ایمن‌تر هستند و در قریب به اتفاق موارد، بدون هیچگونه عوارضی به نتیجه‌ مطلوب می‌رسند. عوارضی که بوتاکس یا ژل می‌توانند به همراه داشته باشند، به موارد خفیفی مانند کبودی و قرمزی پوست محدود می‌شوند که پس از مدتی از بین ‌می‌روند. البته اگر کاندیدای مناسبی برای استفاده از این ماده‌ها نباشید، ممکن است بدن شما واکنش‌های منفی به تزریق نشان دهد و به عنوان مثال دچار سردرد یا واکنش آلرژیک شوید. به همین جهت بررسی سوابق پزشکی قبل از انجام تزریق بسیار مهم است.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صدف [ 1402-07-15 ]
من تزرق ژل و بوتاکس رو با هم انجاتم دادم خیلی تاثیرش عالیه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی