صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی دور چشم / تاثیر تزریق مزوژل در جوانسازی ناحیه زیر چشم

تاثیر تزریق مزوژل در جوانسازی ناحیه زیر چشم

پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و به همین علت به سرعت، تحت تأثیر عوامل درونی و محیطی قرار گرفته و دچار مشکلات مختلفی می شود. در حال حاضر روش های مؤثری برای درمان این مشکل مانند تزریق مزوژل وجود دارد. از آنجایی که این روش درمانی ایمن و غیرتهاجمی است، برای اغلب افرادی که از مشکلات پوستی زیر چشم رنج می برند، مناسب است. مزوژل یکی از روش های جوانسازی است که در میان مواد اولیه متعددی که در ساخت و تولید آن به کار برده میشود، اصلی ترین عنصر آن هیالورونیک اسید است. این ماده می‌تواند سلول‌های تولید کننده کلاژن را تحریک کند و با بهبود فرایند خون‌رسانی به بافت‌های پوست آسیب‌های آنها را از بین ببرد. در ترکیبات مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید از مواد معدنی، آمینواسیدها ، ویتامین‌ ها، کوآنزیم‌ ها و آنتی‌اکسیدان‌ های مختلف استفاده شده است که همگی خواص ترمیم‌کنندگی دارند و می‌توانند به بهبود انواع آسیب‌های پوستی کمک کنند. این ترکیبات همچنین می‌توانند رطوبت پوست را بیشتر کنند و از بروز دوباره نشانه‌های پیری برای مدتی تقریباً طولانی جلوگیری کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

معرفی انواع مزوژل زیر چشم

1- پروفایلو

پروفایلونخستین مزوژل هیالورونیک اسید پایدار است و از عناصر شیمیایی و موادی مثل BDDE در ساختار پیوندهای شیمیایی این مزوژل استفاده شده است. اثر اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم بر لایه های از پوست که در قسمت میانی هستند، سبب آبرسانی شده و وجود هیالورونیک اسید با وزن مولکولی زیاد، موجب کشیدگی و لیفت پوستی به شکل همزمان می شود. مزوژل پروفایلو که دارای فرمولاسیونی نوین است که از هیالورونیک اسید با وزن مولکولی زیاد و وزن مولکولی کم ساخته شده است.

2- جالپرو

ژل های جالپرو در دو نوع کلاسیک و با وزن مولکولی بالا (HMW) به بازار عرضه می شوند. آن دسته از افراد جوانی که می خواهند از پیری پوست خود جلوگیری کنند بهتر است به سراغ نوع کلاسیک این محصولات بروند. در عوض آنهایی که سن بیشتر یا پوست خشک دارند به دلیل درصد بالاتر هیالورونیک اسید در نوع HMW، از این محصول سود بیشتری خواهند برد.

3- پروسترولین

مزوژل پروسترولین یکی از جدیدترین و مؤثرترین راههای درمان مشکلات پوستی از جمله لک است. مزوژل حاوی مواد بازسازی کننده و تغذیه کننده پوست مثل هیالورونیک اسید، ویتامین و پپتید‌ها هستند که به روشن‌تر شدن و افزایش طراوت پوست کمک می‌کند و جهت درمان لک در نواحی صورت مؤثر هستند. وجود آنتی اکسیدان و مواد معدنی در مزوژل ها نیز موجب تقویت و ترمیم بافت پوست می‌شود.

کاربرد مزوژل زیر چشم

تاثیر تزریق مزوژل در جوانسازی

مزایای مزوژل زیر چشم

نحوه تزریق مزوژل

ابتدا پزشک ناحیه موردنظر را به طور موضعی بی حس می‌کند، در نتیجه بیمار دردی را متوجه نمی‌شود. سپس پزشک ماده تزریقی را با زاویه مناسبی وارد لایه میانی پوست زیر چشم می‌نماید. ابتدا کمی از ماده را تزریق نموده تا واکنش بیمار را بسنجد. سپس در صورتی‌ که بیمار حساسیتی را نشان ندهد، آرام آرام باقی مواد را وارد پوستش می‌کند. این فرایند حداکثر 30 دقیقه طول می‌کشد و پزشک ماهر و مجرب می‌داند که چه اندازه ماده وارد پوست زیر چشم کند.

مراقبت های قبل از تزریق مزوژل زیر چشم

مراقبت های بعد از تزریق مزوژل زیر چشم

سن مناسب تزریق مزوژل زیر چشم

هیچ یک از متخصصین استفاده از مزوژل را برای سنین زیر 18 سال توصیه نمی کنند و اعتقاد دارند که بهترین سن برای تزریق مزوژل سنین بین 20 الی 30 سالگی است.

بهترین برند مزوژل زیر چشم

در حال حاضر شرکت های معتبر زیادی در تولید مزوژل ها فعالیت دارند و محصولات بی نظیر و متنوعی را تولید می کنند. به همین علت نمی توان تنها یک مارک را به عنوان بهترین برند مزوژل معرفی نمود. انتخاب بهترین روش به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

کاندیدای مناسب مزوژل زیر چشم

به طور کلی اکثر مشکلاتی که در زیر چشم وجود دارد با تزریق مزوژل قابل برطرف شدن می‌باشد تنها کافی است برای مشاوره به یک پزشک پوست و مو مراجعه نمائید.

ماندگاری مزوژل زیر چشم

تزریق مزوژل‌ها معمولاً 10 تا 12 ماه ماندگاری دارد و عمر دقیق آن و مدت زمان ترمیم بعدی آن بسته به برند و نوع مزوژلی که استفاده می شود توسط متخصص پوست مشخص می شود.

تعداد جلسات مزوژل زیر چشم

بسته به میزان واکنش بیمار به ماده تزریقی، جلسات درمان ادامه پیدا خواهند کرد. برای این روش معمولا ًبه 3 تا 10 جلسه درمان نیاز است. ابتدا جلسات در فاصله زمانی کمتری انجام می‌شوند و سپس فاصله بین جلسات بیشتر خواهد شد.

موارد منع تزریق مزوژل

هرچند تزریق مزوژل یک روش درمانی بی خطر است؛ اما استفاده از این روش در افراد زیر توصیه نمی شود:

هزینه مزوژل زیر چشم

هزینه مزوژل زیر چشم بستگی به نوع معالجه و تعداد جلسات مورد نیاز، دستمزد پزشک و همچنین نوع برند مزوژل دارد.

عوارض تزریق مزوژل زیر چشم

استفاده از مزوژل، عوارض خطرناکی نداشته است و صرفاً برخی عوارض جانبی کوتاه‌مدت مشاهده شده است که در گذر زمان برطرف شدند. به طور کلی تزریق مزوژل ممکن است موجب کبودی، ورم، قرمزی، آلرژی و شاید عفونت خفیف شود. با این حال اگر تزریق توسط پزشک و در یک کلینیک معتبر انجام شود، احتمال بروز عوارض جانبی نیز کاهش خواهد یافت.

در کلینیک پوست و موی دکتر پونه دورودی ، کلیه خدماتی مانند تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و تمام خدمات زیبایی و جوانسازی به روز در دنیا و همچنین عوامل دیگری مانند اصلاح مزاج ، اصلاح سبک زندگی و کلیه امور طب ایرانی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی