صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوژل / ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریق مزوژل

ماندگاری و مراقبت های بعد از تزریق مزوژل

با افزایش سن و پا گذاشتن در سنین میان‌ سالی، پوست صورت به‌ مرور شادابی و طراوت اولیه خود را از دست‌ داده و دچار چین‌ و چروک و خط و خطوط شده و دیگر جوانی اولیه خود را نخواهد داشت. بسیاری از افراد از پیدایش چین‌ و چروک و همچنین از دست رفتن شادابی پوست در هنگام میان‌ سالی احساس نارضایتی کرده و به ‌دنبال راهی برای از بین بردن آنها و برگرداندن طراوت به پوست صورت خود می ‌باشند. مزوژل یک درمان ساده و بسیار ایمن و سالم برای پوست است و نوعی درمان غیرتهاجمی جهت جوانسازی پوست شناخته می ‌شود. مزوژل از موادی چون آنزیم‌ ها، مواد معدنی، آنتی ‌اکسیدان ‌ها، آمینواسیدها، ویتامین ‌ها و به‌ خصوص هیالورونیک اسید تشکیل شده ‌است. تزریق مزوژل یک روش ایمن است که در صورت انجام آن زیر نظر یک پزشک مجرب، عوارض جانبی جدی متوجه شما نخواهد شد. با این حال برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن و جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی ناخواسته و تسریع روند بهبودی پس از تزریق، توصیه می‌شود مراقبت‌ های مزوژل برای قبل و پس از تزریق را که توسط پزشک به شما توصیه می‌شود را جدی بگیرید.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه خوابیدن بعد از تزریق مزوژل ها

در هنگام خواب باید به پشت بخوابیم و از بالش بلند استفاده کنیم.

آرایش صورت و مو بعد از تزریق مزوژل

به جهت جلوگیری از ایجاد هر عارضه ای بهتر است تا 6 ساعت پس از تزریق مزوژل از آرایش کردن خودداری نمایید و بعد از آن هم از لوازم آرایشی معتبر استفاده کنید تا دچار حساسیت پوستی و دیگر عوارض جانبی نگرید.

نحوه شستن صورت بعد از تزریق مزوژل ها

تا 12 ساعت به صورت خود آب نزنید و بعد از آن هم با آب ولرم به آرامی صورت خود را بشورید.

نقش تغذیه مناسب در ماندگاری مزوژل ها

یکی از مراقبت‌های مزوژل پس از تزریق داشتن یک رژیم غذایی سالم است. مهم‌ترین بخش داشتن یک رژیم غذایی سالم نوشیدن مقادیر زیاد آب و هیدراته نگه‌داشتن بدن است. حجم دهی و توزیع مناسب هیالورونیک اسید با جذب مولکول‌های آب اتفاق می‌افتد، بنابراین نوشیدن آب کافی پس از تزریق حیاتی است.
بهتر است پس از تزریق مزوژل ، به مدت چند روز یک رژیم غذایی کم نمک داشته باشید؛ زیرا نمک می‌تواند باعث تورم بیش از حد محل تزریق شود. مصرف میوه‌ها و سبزیجات و مقادیر کافی پروتئین باعث می‌شود از التهاب جلوگیری شود و به رشد سلولی و استفاده درست از مواد مغذی تزریق شده کمک کند. همچنین برای رعایت کامل مراقبت‌های مزوژل پس از تزریق، مصرف الکل، کافئین زیاد، غذاهای تند و فرآوری شده که روند بهبودی را کند می‌کنند و ممکن است باعث تحریک پوست شوند، را محدود کنید.

مراقبت های بعد از تزریق مزوژل

تاثیر آبرسانی به پوست در ماندگاری مزوژل ها

در مراقبت‌های بعد از تزریق مزوژل مصرف آب کافی بسیار مهم است. مصرف آب کافی می‌تواند به بهبود سریع‌تر پوست کمک کند و باعث کاهش تورم و بهبود کیفیت پوست شود.
پس از تزریق، پوست نیاز به رطوبت زیادی دارد. استفاده از محصولات مرطوب‌کننده با ترکیبات ملایم و مختار، به پوست کمک می‌کند تا نرم و لطیف باقی بماند.

ممنوعیت مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

اگر می خواهید عوارض جانبی ناشی از تزریق سریع تر بهبود یابد و نتایج ماندگار تر شود، تا یک هفته بعد از تزریق از مصرف سیگار و دخانیات پرهیز کنید.
برای جلوگیری از تورم بیش از حد از مصرف مقادیر زیاد الکل تا چند روز خودداری کنید.

بهترین زمان تمدید تزریق مزوژل

با توجه به تجریه اثر این مزوژل در صورت رعایت نکات مد نظر تا یک سال حفظ شود و در صورت عدم تمدید اثر خود را از دست خواهد، لذا بهتر است جهت حفظ نتیجه نسبت به تمدید تزریق آن اقدام گردد .

استفاده از کرم های ضد آفتاب با spf مناسب

پس از تزریق، پوست بیشتری حساس به اشعه UV می‌شود، بنابراین استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا اهمیت دارد.

تعداد جلسات منظم تکمیلی برای تزریق مزوژل

معمولاً فواصل درمان هر 2 هفته یا 4 هفته تکرار می شود. تعداد جلسات نیز غالباً 3 جلسه خواهد بود.

همچنین بخوانید : تزریق مزوژل زیر چشم


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی