صفحه اصلی / مطالب و مقالات / میکرونیدلینگ / درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ

درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ

ریزش مو تقریباً مشکل شایعی است که در هر سنی می تواند زنان و مردان را درگیر کند و از آنجایی که مو در زیبایی افراد تأثیر بسزایی دارد، بسیاری از افراد در صورت مشاهده هرگونه ریزش مو غیرعادی به دنبال راهی برای درمان و پیشگیری از آن می افتند. میکرونیدلینگ مو یکی از روش های درمان ریزش مو می باشد که درصورتی که توسط پزشک متخصص به دستی انجام شود، می تواند از ریزش موها جلوگیری و در مدت زمان کوتاهی باعث رشد مجدد و پر پشت شدن موها شود. این روش با استفاده از مینیاتوریزه کردن فرآیند نازک کردن پوست سر و استفاده از سوزن‌های کوچک در پوست سر، تحریک بخشی از پوست سر را ایجاد می‌کند. این تحریک سبب می‌شود که موها رشد بیشتری داشته و ضخامت بیشتری پیدا کنند. با توجه به عدم نیاز به جراحی و عدم نیاز به دوره نقاهت، میکرونیدلینگ مو به عنوان یکی از روش‌های محبوب برای افزایش ضخامت مو در حال حاضر شناخته می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای میکرونیدلینگ مو

افزایش رشد مو: یکی از کاربردهای اصلی میکرونیدلینگ مو، افزایش رشد موها است. این روش با ایجاد تراکمهای میکروسکوپی در پوست سر، به تحریک فولیکول‌های مویی و افزایش تأمین مواد غذایی به موها منجر می‌شود، که بهبود رشد و ضخامت موها را ایجاد می‌کند.
درمان ریزش مو: مردمی که با مشکل ریزش مو مواجه هستند، میکرونیدلینگ مو را به عنوان یک راهکار درمانی مطرح می‌کنند. این روش ممکن است به تقویت موهای موجود کمک کند و حتی موهای جدید را ایجاد کند.
بهبود کیفیت موها: میکرونیدلینگ مو نه تنها به افزایش تعداد موها می‌پردازد، بلکه همچنین بهبود کیفیت موها را نیز ایجاد می‌کند. پس از این فرآیند موهای سالم‌تر و قوی‌تر جایگزین می‌شوند.
درمان مشکلات پوست سر: میکرونیدلینگ مو همچنین می‌تواند به بهبود مشکلات پوست سر مانند خشکی، چربی زیاد، قرمزی و التهابات کمک کند. این روش می‌تواند پوست سر را تازه‌تر و سالم‌تر کند.

مزایای میکرونیدلینگ مو

میکرونیدلینگ مو معمولاً از مراقبت‌های کمتری نسبت به روش‌های دیگر نیاز دارد.
این روش نیاز به بیهوشی ندارد و جای زخم و خونریزی نیز بعد از عمل دیده نمی شود.
پایین بودن هزینه ی میکرونیدلینگ نسبت به سایر روش ها

درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ

کوکتل های میکرونیدلینگ موی سر

این کوکتل ترکیبی از آنتی اکسیدان هایی است. که گردش خون مویرگی را افزایش می دهند و باعث رشد بهتر موها بعد از میکرونیدلینگ می شوند. عناصر موجود در این کوکتل علاوه بر رشد مو به ضخامت ساقه ی مو نیز کمک زیادی می کنند. کوکتل مو برای افرادی که بیماری آلوپسیا دارند یا درگیر ریزش موی سکه ای هستند، نیز مناسب است. اين كوكتل 5 ميل است وتعداد مورد استفاده از آن بستگى به حجم استفاده شخص دارد.

نحوه انجام میکرونیدلینگ موی سر

حدود نیم ساعت قبل از شروع این روش درمانی، از بی حسی موضعی برای کاهش درد میکرونیدلینگ مو استفاده می شود. برای انجام میکرونیدلینگ مو پزشک متخصص از غلطکی که دارای سوزن است (دستگاه میکرونیدلینگ مو) استفاده می کند. اندازه سوزن های این دستگاه کمتر از 1 میلیمتر و طول آن تا چند میلیمتر است. پزشک، دستگاه میکرونیدلینگ مو را در امتداد بخشی از سر که دچار ریزش شده است می کشد و سوراخ های جزئی در پوست سر ایجاد می کند که همین کار باعث افزایش کلاژن سازی پوست سر می شود. زمان انجام میکرونیدلینگ برای موها حدود 10 دقیقه است.

مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ مو

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ مو

بعد از آنکه میکرونیدلینگ موهای سر را انجام دادید و در دوران نقاهت بعد از میکرونیدل به سر می‌برید، رعایت نکات زیر روند بهبودی شما را تسریع می‌بخشد:

کاندیدای مناسب میکرونیدلینگ مو

اگر با ریزش یا نازک شدن مو سر و کار دارید یا از آلوپسی آندروژنتیک رنج می برید ( یک اختلال ژنتیکی ریزش مو که ناشی از پاسخ بیش از حد به هورمون های آندروژن است)، درمان میکرونیدلینگ مو ممکن است برای شما مفید باشد.

کاندیدای نامناسب میکرونیدلینگ مو

در کنار تمام مزایا و فوایدی که میکرونیدلینگ مو برای رفع ریزش موها و زیبایی دارد، ممکن است برای برخی افراد نتیجه معکوس بدهد و عوارض آن بیشتر از فوایدش باشد. پس افرادی که در دسته‌بندی زیر قرار دارند، احتمال دارد کاندید مناسبی برای میکرونیدل مو نباشند:

میکرونیدلینگ مو بهتر است یا مزوتراپی مو؟

عوارض میکرونیدلینگ مو

همانطور که در هر روش درمانی دیگری، ممکن است برخی از عوارض و مشکلات جانبی ایجاد شود در میکرونیدلینگ هم ممکن است رخ دهد. برخی از این عوارض عبارتند از:

هزینه میکرونیدلینگ مو

مانند هر روش زیبایی دیگر، هزینه میکرونیدلینگ مو بسته به برخی عوامل متفاوت خواهد بود، عواملی مانند محل زندگی، دستمزد پزشک، اهداف درمانی، تعداد جلسات مورد نیاز، وسعت ناحیه تحت درمان و غیره


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی