صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزونیدلینگ / مزونیدلینگ مو و تاثیر آن در کاهش ریزش مو

مزونیدلینگ مو و تاثیر آن در کاهش ریزش مو

ریزش مو از جمله مشکلاتی است که بسیاری از افراد حتی در سنین پایین درگیر آن هستند، مشکلی که می تواند نارضایتی هایی را در زیبایی ظاهری به همراه داشته باشد و ابعاد مختلفی از زندگی را تحت تأثیر قرار بدهد. عوامل مختلفی در ریزش مو و الگوی طاسی مردانه دخیل هستند از مسائل ژنتیکی و هورمونی گرفته تا عوامل محیطی. با پیشرفت روز افزون علم پزشکی، روش های زیادی برای درمان ریزش مو همچنین تقویت موها ارائه شده است. یکی از این روش ها مزونیدلینگ مو بوده که ترکیبی از روش های مزوتراپی و میکرونیدلینگ مو است. این روش، یک نوع از درمان فاقد درد و ریزش مو می باشد که با استفاده از تزریق مواد معدنی، ویتامین ها و آمینو اسیدها به پوست سر انجام می گیرد و سبب تقویت و استحکام فولیکول مو می گردد و خون رسانی به پوست سر بهبود می یابد .

آنچه در این مطلب میخوانید

مزونیدلینگ مو چیست؟

مزونیدلینگ مو یک روش ترکیبی از میکرونیدلینگ مو و مزوتراپی است. در این روش با ایجاد زخم های کوچک در سر به گردش خون بیشتر در پوست سر و تحریک پوست سر برای ترمیم زخم ها منجر می شود و در نتیجه فولیکول های مو تقویت شده و رشد و استحکام موها بهبود پیدا می کند. ترکیب میکرونیدلینگ با ورود مواد مغذی و ویتامین های مزوتراپی در منافذی که ایجاد شده است، سبب تقویت دو چندان و تسریع رشد موها خواهد و تأثیرگذاری این دو روش در صورت ترکیب با یکدیگر چندین برابر می شود.

کاربرد مزونیدلینگ درکاهش ریزش مو

مزونیدلینگ مو فواید متعددی دارد که بهبود وضعیت مو و پوست سر را تسهیل می‌کند. برخی از فواید این روش به شرح زیر است:

مزونیدلینگ و درمان ریزش مو

مزایای مزونیدلینگ مو

از جمله مزایای روش مزونیدلینگ مو نسبت به بسیاری از روش های درمانی دیگر عبارتند از:

روش درمانی مزونیدلینگ مو

مزونیدلینگ یک روش درمانی است که با استفاده از یک دستگاه به نام درماپن (DermaPen) یا درما رولر (DermaRoller) انجام می‌شود. این دستگاه‌ها شامل میکرونیدل‌ هایی هستند که به طور موضعی وارد پوست می‌شوند. در اینجا توضیحی مختصر درباره چگونگی انجام مزونیدلینگ مو ارائه می‌دهیم:

مراقبت های قبل از مزونیدلینگ مو

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ مو

تعداد جلسات مزونیدلینگ مو

به طور کلی تعداد جلسات روش های درمانی که چندین جلسه به طول می انجامند، با توجه به وضعیت فرد و تشخیص پزشک مشخص می شود. در روش مزونیدلینگ مو نیز به همین ترتیب است و تعداد جلسات مورد نیاز به شدت ریزش مو بستگی دارد؛ ولی به طور معمول برای دریافت نتایج به 6 الی 8 جلسه نیز است.

مزونیدلینگ مو مناسب چه کسانی است؟

کاندیدای نامناسب مزونیدلینگ مو

تفاوت مزونیدلینگ مو با مزوتراپی مو چیست؟

در روش مزوتراپی مو، مواد مغذی و ویتامین ها به صورت مستقیم در پوست سر تزریق می شود و به این ترتیب سبب تقویت و رشد مجدد موها می شود. در صورتی که در روش مزونیدلینگ مو با ایجاد زخم هایی در سطح پوست، علاوه بر آغاز فرآیند ترمیم پوست سر و بهبود جریان خون در محل، نفوذ بیشتر ویتامین ها به لایه های عمیق تر پوست سر انجام می شود.

ماندگاری مزونیدلینگ مو

در صورتی که مزونیدلینگ مو بیش از چهار جلسه انجام شود، می توانید انتظار نتایج دائمی و طولانی مدتی را داشته باشید.

معایب مزونیدلینگ مو

هزینه مزونیدلینگ مو

همانند هر روش دیگری فاکتورهای مختلفی هستند که در تعیین دقیق هزینه تأثیرگذار هستند، از جمله این عوامل می توان به مواردی از قبیل تخصص و مهارت پزشک معالج، تجهیزات کلینیک، برند مواد و کوکتل های تزریقی، شدت ریزش مو و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان اشاره نمود.

عوارض مزونیدلینگ مو

مزونیدلینگ مو نیز مانند هر روش دیگری عوارض خاص خودش را دارد؛ اما این عوارض بسیار ناچیز هستند و در مورد همه افراد صدق نمی کند. برخی از عوارض این روش درمانی عبارتند از:

در کلینیک پوست و موی دکتر پونه دورودی ، کلیه خدماتی مانند تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و تمام خدمات زیبایی و جوانسازی به روز در دنیا و همچنین عوامل دیگری مانند اصلاح مزاج ، اصلاح سبک زندگی و کلیه امور طب ایرانی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی