صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی / کاربرد مزوتراپی پوست صورت چیست؟

کاربرد مزوتراپی پوست صورت چیست؟

بسیاری از افراد با افزایش سن در بخش های مختلف پوست، رطوبت و شادابی خود را از دست می دهند. آثار افزایش سن و عوامل آسیب زای دیگر بر صورت تأثیرگذار است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش‌های مختلفی در جهت جوانسازی و بهبود پوست انجام می‌گیرد که می‌توان سلامت پوست را به فرد بازگرداند. روش‌هایی همچون مزوتراپی از این دسته از روش‌ها هستند. مزوتراپی یک روش غیر جراحی عالی است که بر پایه تزریق داروهای فعال قرار دارد و پزشک این داروها را به طور مستقیم به موضع مورد نظر تزریق می‌‌کند. در طول درمان با مزوتراپی یک نوع میکروتروما در لایه فوقانی پوست به وجود می‌‌آید که این امر باعث افزایش خونرسانی به این ناحیه، فعال سازی فرایند سوخت و ساز و تسریع مکانیسم احیای سلول خواهد شد.

آنچه در این مطلب میخوانید

ترکیبات مزوتراپی

مزوتراپی پوست صورت در اصفهان

کاربرد مزوتراپی پوست صورت

همچنین بخوانید : جامع ترین اطلاعات درباره مزوتراپی

مزایای مزوتراپی

مزوتراپی صورت برای لک

مزوتراپی، یک روش درمانی غیر جراحی است که می تواند با تأمین مقادیری از مواد مؤثر مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و مواد روشن کننده به طور مستقیم برای ناحیه مورد نظر، باعث بهبود لک شود. با تزریق دارو، الاستین و کلاژن که سبب ترمیم پوست می شوند، تحریک و تولید مجدد خواهند شد که این تولید سلول های جدید پوستی، موجب رفع لک های صورت می شود. داروهای تزریقی در روش مزوتراپی با تأثیر بر لایه های داخلی پوست موجب بر طرف شدن لک های صورت می شوند.

نحوه انجام مزوتراپی صورت

درمان لک صورت با مزوتراپی حدود یک ساعت طول می‌کشد. این کار با ارزیابی تخصصی پوست شروع می‌شود. قبل از شروع درمان، پوست کاملاً تمیز و استریل می‌شود. هنگامی‌که شروع به تزریق مزوتراپی می‌شود، احساس خارش سبکی را احساس خواهید کرد که ممکن است کمی گزش داشته باشد. پس از اتمام مرحله تزریق، باقیمانده را روی پوست ماساژ می‌دهند.

مراقبت قبل از مزوتراپی لک صورت

ممکن است از شما خواسته شود یک هفته قبل از عمل از مصرف آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID ها) اجتناب کنید. این داروها ممکن است خطر ابتلا به خونریزی و کبودی در طول مزوتراپی را افزایش دهند.

مراقبت بعد از مزوتراپی لک صورت

مدت اثر مزوتراپی صورت

به طور کلی فرایند مزوتراپی دارای 6 الی 12 ماه ماندگاری و مدت اثر می باشد؛ اما توجه داشته باشید که پزشکان معتقدند که مدت ماندگاری به عواملی مانند: انتخاب محلول مزوتراپی، تعداد جلسات درمانی، میزان آسیبی که بعد از اتمام فرایند به پوست وارد می شود در دریافت نتیجه و مدت اثر مزوتراپی صورت بسیار تاثیر دارد. برای داشتن نتیجه و ماندگاری بالای اثر گذاری مزوتراپی باید در مرحله ی اول مواد و آنزیم های موجود در محلول های مزوتراپی را در نظر بگیرید که آیا این مواد موجود در کوکتل مزوتراپی با بدن شما سازگاری دارد یا خیر. در مرحله ی دوم بعد از اتمام فرایند مزوتراپی و برای داشتن نتیجه ای عالی و ماندگاری بالا باید حتما به مراقبت های بعد از اتمام فرایند مزوتراپی توجه شود و توجه داشته باشید که این رعایت مراقبت های بعد از اتمام فرایند جزئی از روند درمانی می باشد و رعایت کردن آنها امری ضروری می باشد. در انتها لازم به ذکر می باشد که یکی از نکات مهمی که در ماندگاری و مدت اثر مزوتراپی صورت نقش دارد دوری از استعمال سیگار می باشد استعمال سیگار سبب از بین رفتن آنزیم های موجود در کوکتل ها می شود و همین امر موجب کاهش ماندگاری فرایند مزوتراپی می شود.

ماندگاری مزوتراپی صورت

برای اینکه بتوانید تأثیرات این روش را به صورت دائم مشاهده کنید نیاز دارید که در دوره های 6 تا 12 ماهه زمانی که تأثیرات این روش از بین رود، به طور پیوسته مزوتراپی را انجام دهید.

عوارض مزوتراپی صورت

برخی از افراد نسبت به تعدادی از ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی حساسیت بسیار بالایی دارند و دچار واکنش پوستی می‌شوند. واکنش پوستی خود را به صورت کهیر، تاول، راش پوستی، بی حسی و سوزن سوزن شدن در ناحیه مورد نظر نشان می‌دهد. سایر عوارض جانبی خفیف مزوتراپی عبارتند از خونریزی، کبودی، خارش و درد خفیف. معمولاً این عوارض جانبی ماندگار نیستند و طی مدت کوتاهی از بین می‌روند و شما میتوانید پس از یک شبانه روز استراحت، شاهد نتایج اولیه حاصل از درمان باشید.

قیمت مزوتراپی صورت

بخش زیادی از هزینه مزوتراپی به برند و نوع ماده تزریقی بستگی دارد و عوامل دیگری مانند هزینه‌های کلینیک و سایر خدمات درمانی در این هزینه تأثیر دارند


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :طاهره زمانی [ 1402-06-14 ]
من برای درمان لک های صورتم مزوتراپی انجام دادم خیلی کمرنگ شده و الان خیلی خیلی راضیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی