صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / روش های درمان و رفع چین و چروک های اطراف لب

روش های درمان و رفع چین و چروک های اطراف لب

چین و چروک دور دهان زمانی ایجاد می‌شود که پوست، کلاژن خود را از دست می‌دهد. کلاژن، فیبرهایی است که باعث محکم و انعطاف پذیر بودن پوست می‌شود. از دست دادن کلاژن به شکل طبیعی با بالا رفتن سن بروز می‌کند؛ اما دیگر اجزای پوستی ، برخی عادت ها و سبک زندگی ممکن است این فرآیند را تسریع کنند. چین و چروک دور دهان گرایشی به بروز در نمایان ترین شکل در اطراف نواحی نازک صورت شامل دور دهان از خود نشان می‌دهد. ناحیه دهان یکی از اولین نقاط روی صورت است که در آن چین و چروک ایجاد می‌شود. بخشی از این وضعیت مربوط به نازک بودن پوست است که در مقایسه با دیگر قسمتهای بدن دارای کلاژن کمتری است. بسیاری از روش های کلینیکی در درمان خطوط دور لب، تأثیرات مناسبی دارند. انتخاب روش مناسب توسط پزشک پوست پس از معاینه و بررسی سن و وضعیت هر فرد انتخاب می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت ایجاد چروک های دور لب

جوانسازی اطراف لب و دهان در اصفهان

جوانسازی دور لب با لایه ‌برداری شیمیایی

این محصولات که تنها به صورت موضعی تجویز می شوند با برداشت و پاک کردن لایه ای از سلول‌های مرده از سطح پوست، آن را برای تکثیر سلول‌های جوان تحریک می‌کنند. لایه بردارها به صورت لوسیون، ماسک، اسکراب و پماد عرضه می‌شوند. مؤثرترین لایه بردارها حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها یا ترکیبات گلیکولیک اسید و لاکتیک اسید هستند. تأثیر این ترکیبات بر روی چین و چروکهای عمیق نامحسوس است و در واقع بیشتر جنبه پیشگیرانه دارند.

جوانسازی دور لب ها با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نوعی درمان است که طی آن از سوزن‌های کوچکی برای ایجاد سوراخ‌های بسیار کوچک بر روی پوست استفاده می‌شود. این نقاط بسیار کوچک باعث می‌شود که فرایند ترمیم زخم در بدن تحریک شده و سلول‌های پوستی تجدید شوند. با بازسازی پوست فرایند تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌شود و در بهبود چروک دور لب مؤثر است.

پی آر پی دور دهان و لب ها

پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی یک محصول و درمان طبیعی است که از بدن شما ایجاد شده است. این شامل گرفتن نمونه‌ای از خون شما برای غلظت و سپس جداسازی گلبول‌های قرمز و سفید از پلاکت‌ها و پلاسما است. پلاکت‌های غنی حاوی فاکتورهای رشد در این پلاسمای غلیظ وجود دارد. سپس مجدداً در پوست شما تزریق می‌شود. پلاکت‌ها سلول‌های موجود در خون هستند که به بهبود بافت و تحریک رشد سلول های جدید کمک می‌کنند. هنگامی که PRP به مناطق خاصی از پوست تزریق می‌شود، باعث رشد کلاژن شما و بازسازی بافت و همچنین سرعت بخشیدن به روند ترمیم پوست می‌شود.

جوانسازی اطراف لب ها با میکرودرم ابریژن

یکی از روشهای جوانسازی صورت روش میکرودرم ابریژن است که از طریق یک ابزار با حداقل قدرت سایش انجام می‌شود و در این حالت دستگاه به آرامی پوست شما را سایش داده و لایه‌های خارجی ضخیم‌تر و ناخواسته پوست را حذف می‌کند. هدف میکرودرم ابریژن برداشت لایه‌ی شاخی پوست است. لایه‌ی شاخی پوست شامل سلول‌های مرده و آسیب دیده‌ای است که با حذف آنها می‌توان شفافیت و شادابی پوست را احیا کرد.

تزریق فیلر دور لب

نوعی از پرکننده‌های پوستی را که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده‌اند فیلر یا ژل گویند. لازم به ذکر است که انتقال این مواد به زیر پوست به وسیله تزریق انجام می‌شود. تزریق این مواد به بخش‌های مختلف پوست موجب افزایش حجم این ناحیه می‌گردد و اثرات چین و چروک را کاهش می‌دهد.

تزریق بوتاکس دور دهان

سم بوتولینوم نوع A که اغلب با نام بوتاکس در بین عامه مردم شناخته می شود، در دوز کم به عضلات مشخصی تزریق می شود. این عمل باعث می شود که عصب های عامل شکل گیری چروک، به صورت موقت غیر فعال شوند. تزریق بوتاکس می تواند چروک دور لب را کاهش دهد.

تزریق چربی دور دهان

روش تزریق چربی جهت رفع چین وچروک، شامل استفاده از سلول‌های چربی بیمار و ذخیره این چربی به ناحیه ‌ی مورد نیاز می‌باشد، بنابراین این روش یک راهکار عملی برای رفع این مشکل است. در تزریق چربی از بافت چربی بدن استفاده می کنند. چربی های ران یا شکم را بر میدارند و پس از پاکسازی، آن را به زیر پوست صورت تزریق می کنند.

لیفت صورت و اطراف دهان

لیفت صورت یکی از متدهای زیبایی است که باعث کشش پوست صورت به سمت بالا می‌شود. در لیفت با بالا کشیدن پوست و رفع چروک‌های ریز و عمیق، پوست جوان شده و ظاهری مطلوب پیدا می‌کند. این عمل به دو روش جراحی و غیر جراحی انجام میگردد.

آیا ماساژ چروک دور لب رارفع میکند؟

در میان روش های درمان چروک در لب، ماساژ درمانی یکی از مؤثرترین روش ها می باشد. ماساژ شامل تمرین ها و حرکاتی است که در این ناحیه انجام می شود تا به مرور باعث کاهش و بهبود خطوط صورت شما شود. ماساژ و تمرین های صورت اثربخشی فوری نداشته ولی در دراز مدت و در صورت استمرار در انجام آنها می توانید به نتایج چشمگیری در رفع و یا کاهش خطوط دست پیدا کنید.

بهترین روش رفع چروک های اطراف لب کدام است؟

یکی از بهترین و سریع ترین روش هایی که شما می توانید خطوط دور لب خود را رفع کنید، تزریق فیلر نام دارد. فیلرهای پوستی از ماده ای به نام هیالورونیک اسید ساخته می شوند که کاملاً به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد. با تزریق فیلر، چین و چروک های پوست به طور موقت از بین می رود.

برای خواندن مقالات تزریق ژل گونه و تزریق فیلر دائمی کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

نظرات کاربران درباره این مطلب :سهیلا ترابی [ 1402-08-30 ]
سلام خانم دکتر گوشه های لب من افتادگی دارن و خیلی به چهرم حالت غمگینی داده به نظر شما بوتاکس برای افتادگی گوشه لب موثر هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی