صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش / درمان و رفع جای جوش و زخم با میکرودرم

درمان و رفع جای جوش و زخم با میکرودرم

جای جوش زمانی ایجاد می‌شود که جوش ها به قدری در عمق لایه های پوستی نفوذ می‌کنند که باعث صدمه زدن به این لایه های داخلی می‌شوند. عوامل مختلفی باعث می شود که جای جوش بر روی صورت باقی بماند و هرکدام از این عوامل ممکن است باعث شود، جای جوش عمیق تر و وسیع تر شکل بگیرد. از آنجایی که میکرودرم خارجی ترین لایه پوست را بر می دارد، بنابراین از این روش می توان در درمان جای جوش های کم عمق استفاده کرد. میکرودرم از طریق یک ابزار با حداقل قدرت سایش انجام می‌شود و در این حالت دستگاه به آرامی پوست شما را سایش داده و لایه های خارجی ضخیم تر و ناخواسته پوست را حذف می‌کند. با از بین رفتن لایه خارجی، پوست بدن تلاش می کند تا سلول های از دست رفته خود را جبران کند. بدن با افزایش جریان خون و کلاژن سازی در این ناحیه بافت آسیب دیده را جبران کرده و نتیجه این فرآیند داشتن پوستی صاف خواهد بود.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع جوش و جای جوش در صورت

جوش سرسفید

این نوع جوش پوستی با نام کومدون بسته نیز شناخته می‌شود. جوش سرسفید حاصل مسدود شدن کامل منافذ پوست است؛ یعنی وقتی منافذ پوست در عمق و عرض کاملاً پر از چربی اضافه و سلول مرده می‌شود و مقداری از محتویات آن بیرون می‌زند، به شکل جوش سرسفید دیده می‌شود.

جوش سرسیاه

این نوع جوش درست مشابه جوش سر سفید است با این اختلاف که محتویات منافذ پوست شما از آن بیرون زده و در معرض هوا سیاه شده است.

درمان جای جوش صورت با میکرودرم در اصفهان

ندول

آکنه ندولار شامل غده های زیر پوستی قرمز رنگی است که به صورت عمیق در زیر سطح پوست ایجاد می‌شود. آکنه ندولار معمولاً نتیجه تجمع باکتری پروپیونی است که باعث عفونت دردناک در داخل منافذ پوست می‌شود. این باکتری به بافت‌های اطراف آسیب زده و ندول را ایجاد می‌کند. ندول‌ها از انواع حاد و عفونی جوش صورت محسوب می‌شود که ممکن است از خود اسکار و لکه پوستی به جای بگذارند.

پاپول

این نوع جوش که به آن سفت دانه نیز می‌گویند زمانی ایجاد می‌شود که چربی اضافه پوست با یک باکتری به نام پروپیونی یا باکتری آکنه در منافذ پوست به هم می‌رسند. ترکیب باکتری و چربی به نوعی سرریز کرده و باکتری به بافت‌های اطراف نفوذ می‌کند. به همین دلیل پاپول یک عارضه عفونی در پوست به حساب می‌آید. پاپول بافت سفتی داشته و تا نیم سانتی‌متر عمق دارد.

پاسچول

این نوع جوش مرکز سفید رنگ دارد که با بافت قرمز رنگ احاطه شده است. پاسچول با عنوان چرک دانه نیز شناخته می‌شود زیرا از چرک و آلودگی سفید یا زرد رنگ انباشته شده است. پاسچول درست مانند جوش سرسفیدی به نظر می‌رسد که بزرگ و مزمن شده است. این عارضه معمولاً در ناحیه قفسه سینه، صورت یا پشت یافت می‌شوند. پاسچول در واقع نتیجه منافذ مسدود شده‌ای است که آلوده می‌شود. این نوع جوش صورت همچنین می‌تواند ناشی از تغییرات هورمونی در بدن باشد. پاسچول بسیار به پاپول شبیه است. البته پاسچول حاوی مایع زرد رنگی است که در پاپول وجود ندارد.

کیست

آکنه کیستیک شدید ترین شکل آکنه است و همچنین نتیجه عفونت عمیق درون پوست محسوب می‌شود. کیست‌های آکنه بزرگ، قرمز، ملتهب و دردناک بوده که پر از عفونت است. کیست‌ها نرمتر از ندول‌ها هستند؛ زیرا آنها پر از عفونت بوده و پوست اطراف را نیز در برگرفته‌اند. آکنه کیستیک سخت‌ترین نوع جوش صورت برای درمان نیز به حساب می‌آید.
جای جوش انواع مختلفی دارد و هر کدام از انواع جای جوش نیز درمان های خاص خود را دارد، برخی از جای جوش ها به صورت برآمدگی و فرورفتگی، برخی به صورت لک های قرمز یا قهوه ای نمود پیدا می کند. جای جوش هایی که به صورت فرورفتگی و یا برجستگی است ممکن است اشکال مختلفی از اسکارها را داشته باشند که عبارتند از:

مزایای درمان جای جوش صورت با میکرودرم

میزان اثرگذاری میکرودرم بر جوش های زیر پوستی

از مزیت های اصلی میکرودرم می‌توان به روش درمانی جوش زیرپوستی اشاره کرد. یکی از بهترین لایه‌بردارها که قدرت و سرعت بالایی در درمان جوش زیر پوستی دارد، دستگاه میکرودرم ابریژن است. این لایه‌بردار مکانیکال از طریق سیستم سند بلاست عمل می‌کند. در‌واقع لایه‌برداری و حذف جوش‌های سرسیاه،‌ برآمدگی‌ها و دانه‌های سفت با لایه‌برداری از طریق کریستال‌های اکسید آلومینیوم با فشار بالا و برخورد آن با سطح پوست انجام می‌شود. استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن علاوه‌بر درمان کومدون، باعث تحریک فیبروبلاست‌ها و تولید کلاژن و الاستین نیز خواهد شد.

تاثیر میکرودرم بر ضایعات و منافذ باز پوست

میکرودرم یکی از مؤثرترین درمان‌های پوستی برای رفع منافذ باز پوست است یک فرایند غیر شیمیایی و غیرتهاجمی است که از پاشیدن میکروکریستالها(اکسید الومینیوم) برای برداشتن بیرونی ترین لایه خشک شده و سلولهای مرده پوست استفاده میکند. میکرودرم باعث تولید یک لایه جدید پوست با سلولهای تازه و میزان بالاتری از کلاژن میشود.

نحوه میکرودرم جای جوش

ابتدا باید صورت خود را با استفاده از شوینده مناسب بشویید. پوست صورت باید عاری از هرگونه چربی و آلودگی باشد. بعد از آن پزشک با توجه نوع پوست و روش مورد استفاده میکرودرم صورت را آغاز می‌کند. ابتدا با تراشیدن لایه‌های مرده سطح پوست به روشن شدن و شفاف شدن پوست صورت کمک می‌کند. سپس با استفاده از مواد ترمیم کننده و پاکسازی سطح پوست موجب جوان شدن پوست صورت می‌شود. بعد از اتمام میکرودرم صورت باید با استفاده از آب ولرم و یک حوله تمیز صورت خود را خشک کنید.

مراقبت های قبل از میکرودرم جای جوش

مراقبت های بعد از میکرودرم جای جوش

موارد منع استفاده از میکرودرم

تعداد جلسات درمان جای جوش با میکرودرم

پس از معاینه پوست توسط متخصص پوست و بسته به میزان عمق عارضه بر روی پوست تعداد جلسات تعیین می شود؛ اما معمولا تعداد جلساتی که برای انجام میکرودرم در نظر گرفته می شود 5 تا 7 جلسه می باشد. همچنین مدت زمانی که برای انجام میکرودرم مورد نیاز است بین 15 تا 25 دقیقه می باشد.

مدت ماندگاری میکرودرم جای جوش

ماندگاری این روش کاملاً به نوع پوست و مراقبت‌های پوستی شما بستگی دارد. نتایج حاصل از این روش موقتی بوده و معمولاً حدود یک سال ماندگاری دارد. اگر از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید و از محصولات مراقبت پوستی استفاده کنید، ممکن است ماندگاری آن بیشتر شود.

عوارض میکرودرم جوش صورت

برای خواندن مقالات درمان و رفع تیرگی پوست و درمان افتادگی گوشه لب کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی
مراقبت های ضروری پس از پی آر پیمراقبت های ضروری پس از پی آر پی
تاریخ انتشار : 1403-01-27
مزوتراپی لاغری غبغبمزوتراپی لاغری غبغب
تاریخ انتشار : 1403-02-02