صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / علل و روش های رفع تیرگی سیاهی و کبودی زیر چشم

علل و روش های رفع تیرگی سیاهی و کبودی زیر چشم

چشم یکی از اعضای مهم بدن است که هم از لحاظ عملکردی و هم از لحاظ زیبایی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای‌ زیبایی چشم باید به زیبایی پلک‌ ها و پوست اطراف چشم نیز بسیار دقت نمود. گود افتادگی و تیرگی اطراف چشم می تواند زیبایی چشم ها را تحت تأثیر قرار دهد. زمانی که به هر علتی میزان ملانین تولید شده در پوست اطراف چشم بیشتر شود، باعث تیره تر دیده شدن پوست اطراف چشم می شود. همچنین هر عامل فیزیولوژیکی که باعث دیلاته شدن (گشاد شدن) عروق نواحی اطراف چشم شود، باعث ایجاد تیرگی زیر چشم می گردد. تیرگی زیر چشم باعث می شود فرد احساس کند خسته، پیر و یا ناسالم به نظر می رسد، از همین جهت این مسئله در بحث زیبایی شناسی بسیار حائز اهمیت است. با پیشرفت علم پزشکی روش های درمانی بسیاری برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم ایجاد شده است که باعث بازگشت طراوت و زیبایی به پوست می شود. متناسب با عامل به وجود آورنده‌ی سیاهی و شدت آن، روش‌‌های درمانی زیادی وجود دارد که مؤثر هستند و تیرگی زیر چشم را از بین می‌برند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل سیاهی و کبودی زیر چشم

دلایل زیادی باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شوند، عبارت از:

درمان تیرگی زیر چشم در اصفهان

رفع سیاهی زیر چشم با تزریق چربی

تزریق چربی به صورت و یا زیر چشم موجب از بین رفتن و اصلاح نواقص و افزایش حجم در نقاطی از صورت توسط مواد غیر آلرژی زا خواهد شد. در تزریق چربی پزشک چربی های اضافی از مناطق دیگری از بدن بیمار مثل شکم و ران ها خارج کرده و به زیر چشم تزریق خواهد کرد.

رفع سیاهی و کبودی زیر چشم با تزریق فیلر

یکی از بهترین روش های درمانی برای از بین بردن تیرگی زیر چشم، تزریق فیلر است. فیلر ها در واقع مواد پر کننده ای هستند که سازگار با پوست بوده و واکنش های شیمیایی را در بر ندارند. تزریق فیلر زیر چشم سبب از بین رفتن گودی و پف زیر چشم می شود. این فیلرها از اسید هیالورونیک تشکیل شده و با تحریک کلاژن سازی پوست زیر چشم را جوان تر و شاداب تر می کند. به دلیل اینکه اسید هیالورونیک به مرور زمان توسط بدن جذب می شود، معمولاً بدن هیچ واکنش و حساسیتی نشان نخواهد داد.

رفع سیاهی زیر چشم با مزوتراپی

مزوتراپی دور چشم یک روش کم‌تهاجمی است که برای رفع مشکلات پوستی دور چشم به کار برده می‌شود. در این روش از تزریق ویتامین‌ها، آمینو اسیدها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌‌های گیاهی در لایه میانی پوست برای رفع کبودی و سیاهی پوست اطراف چشم استفاده می‌شود. این روش برای رفع سیاهی دور چشم و درمان تیرگی پوست مناسب می‌باشد. به طور کلی مزوتراپی سبب می‌‌شود که پوست مواد مغذی مورد نیاز را دریافت کند.

رفع کبودی زیر چشم با تزریق مزوژل

یکی از روش های درمانی که برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم مورد توجه است تزریق مزوژل زیر چشم است. مزوژل حاوی اسید هیالورونیک، مواد معدنی و انواع آنتی اکسیدان ها می باشد از این رو در این فرایند بسیار مورد تأیید است. تزریق مزوژل باعث بهبود کبودی و تیرگی زیر چشم شده و با آبرسانی که انجام می دهد باعث می شود چهره جوان و شاداب شود.

درمان تیرگی زیر چشم با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ برای زیر چشم فرآیندی است که در آن تحریک تولید کلاژن پوستی به کمک سوزن های ریزی که به صورت عمودی وارد سطح پوست زیر چشم می شوند، اتفاق می افتد. شکاف های کوچک ایجاد شده در میکرونیدلینگ برای زیر چشم فرمی از جراحت کنترل شده هستند که فرآیند طبیعی ترمیم را در بدن تحریک می کنند. سلول های پوستی جدید تولید شده در میکرونیدلینگ برای زیر چشم تیرگی و گودی زیر چشم را برطرف می کنند.

درمان کبودی های زیر چشم با هایفوتراپی

امواج اولتراسوند مورد استفاده در هایفوتراپی می توانند به صورت مستقیم روی پوست تأثیر گذاشته و حرارت را به بافت های زیرین پوست نیز منتقل نمایند. این حرارت دهی موجب تحریک پوست و تولید کلاژن می گردد. از روش هایفوتراپی می توان برای برطرف نمودن کبودی زیر چشم در تمامی طیف رنگی پوست استفاده نمود.

راههای پیشگیری از تیرگی و سیاه شدن زیر چشم

با انجام کارهای زیر می‌توانید سیاهی زیر چشم را به حداقل برسانید:
خواب: خستگی و کمبود خواب یکی از دلایل ایجاد سیاهی زیر چشم است. پس هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید.
کمپرس سرد: گاهی اوقات رگ‌های خونی گشاد شده و زیر چشم را تیره می‌کنند. کمپرس سرد با انقباض رگ‌های خونی، سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد.
قرار نگرفتن در معرض نور خورشید: نور خورشید باعث سیاهی دور چشم می‌شود. پس قرار گرفتن زیر آفتاب را به حداقل برسانید.
مصرف ویتامین: ویتامین‌هایی مثل E و K سیاهی اطراف چشم‌ها را از بین می‌برند.

برای خواندن مقالات درمان ریزش مو با مزوتراپی و برداشتن خال صورت با لیزر کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پریناز خسروی [ 1402-08-09 ]
سلام خانم دکتر به غیر از تزریق ژل میشه با هایفوتراپی یا فرکشنال سیاهی دور چشم رو از بین برد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی