صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان چاقی و لاغری / درمان چاقی موضعی صورت و بدن با مزوتراپی

درمان چاقی موضعی صورت و بدن با مزوتراپی

چاقی و اضافه وزن از شایع‌ترین مشکلات مردم در سراسر جهان می‌باشد. چاقی علاوه بر ایجاد زمینه‌ای برای بیماری‌های قلبی عروقی، نارسایی‌های کبد و کلیه، دیابت و... در اعتماد به نفس و روحیات فرد نیز تأثیر می‌گذارد. در سال های اخیر، متخصصان در حال توسعه فناوری های جدید برای کمک به افرادی هستند که بدون روشهای تهاجمی و جراحی، قصد کاهش وزن خود را دارند. مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی است که نتایج حاصل از آن کاملاً قابل ملاحظه است.
در مزوتراپی لاغری از ماده ای که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد به نام اسید دئوکسی کولیک استفاده می شود. اسید دئوکسی کولیک اسیدی است که به بدن در جذب چربی در دستگاه گوارش کمک میکند که با تجزیه مولکول ها به ذرات ریز، چربی را حل می کند. هنگامی که این اسید به سایر ذخایر چربی در بدن تزریق می شود، همان اثر را دارد، سلولهای چربی را از بین می برد و به سیستم لنفاوی بدن اجازه می دهد باقیمانده ها را به تدریج و به طور طبیعی مانند مواد زائد حمل کرده و به بیرون از بدن دفع کند.
به این ترتیب سلولهای چربی دیگر احیا نمی شوند و باعث می شود برای همیشه از شر آنها خلاص شوید. ترکیب مواد تزریق شده به پزشک یا مزوتراپیست بستگی دارد. این ماده ممکن است همچنین حاوی مقادیر اندکی از عصاره های گیاهی، ویتامین ها، آنزیم ها، مواد مغذی، هورمون ها و داروهایی مانند گشادکننده عروق، عوامل ضد التهاب غیر استروئیدی، آگونیست های گیرنده های بتا و آنتی بیوتیک ها باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوتراپی لاغری یا چربی سوز چیست؟

مزوتراپی چربی سوز که با نام مزوتراپی لاغری شناخته می شود، روشی مؤثر و سریع برای از بین بردن چربی های اضافه در نقاط مختلف بدن می باشد. مزوتراپی لاغری با تزریق داروها و مواد مفید به لایه میانی پوست، مواد مغذی لازم را به ناحیه خاصی از بدن می‌رساند و از این طریق سلولیت و چربی را در تمام نقاط بدن کاهش می‌دهد.

مزوتراپی لاغری چربی سوز در اصفهان

مزایای مزوتراپی لاغری موضعی

مزوتراپی لاغری در کدام نواحی موثر است؟

مزوتراپی لاغری می تواند برای رفع چربی موضعی نواحی مختلف بدن که مستعد تجمع چربی و چاقی هستند قابل استفاده است. این نواحی شامل:

نحوه انجام مزوتراپی لاغری

در مزوتراپی ابتدا ناحیه‌ای که قرار است چربی‌های آن به صورت موضعی حذف شود را بی‌حس می‌کنند. اگر فرد حساس نباشد این بی‌حسی با گذاشتن کمپرس یخ نیز امکان‌پذیر است. سپس این مواد مؤثر از طریق سوزن‌های خیلی نازک که معمولاً هم‌اندازه سوزن‌های کاربردی در طب سوزنی هستند، در لایه مزودرم تزریق می‌شود. در این روش تنها یک سوزش خفیف احساس می‌شود که آن هم برای تمامی افراد قابل تحمل است. این ترکیبات باعث می‌شوند تا پیوندهای بین مولکول‌های چربی شکسته شده و در نتیجه با فروپاشی ساختار مولکولی، چربی از حالت جامد به مایع تبدیل شود. زمان انجام جلسه مزوتراپی 15 تا 30 دقیقه است و پس از چند هفته ضایعات چربی از طریق اندام‌های تصفیه کننده مانند کبد و روده خارج می‌شود.

مراقبتهای قبل از مزوتراپی لاغری

مراقبتهای پس از مزوتراپی لاغری

تعداد جلسات مزوتراپی لاغری

تعداد جلسات مزوتراپی لاغری بستگی به چندین عامل دارد، از جمله نوع و میزان چربی، اهداف لاغری، سلامتی عمومی. در حالت کلی، معمولاً بین 4 تا 10 جلسه مزوتراپی نیاز است، با فاصله یک هفته یا دو هفته بین هر جلسه، اما در برخی موارد، ممکن است بیشتر یا کمتر از این تعداد جلسات لازم باشد.

معایب مزوتراپی لاغری

هزینه مزوتراپی لاغری

به طور کلی، روش‌های غیرتهاجمی از هزینه‌های پایین‌تری نسبت به سایر روش‌ها برخوردار هستند. با این حال، هزینه مزوتراپی لاغری یک مقدار ثابت نیست و با توجه به ناحیه تحت درمان، وسعت ناحیه، تعداد تزریق‌ها، مواد تزریق شده و سایر امکانات و خدمات کلینیک تعیین می‌شود.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی