صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / در صورت پشیمانی از تزریق چربی چه کنیم؟

در صورت پشیمانی از تزریق چربی چه کنیم؟

تزریق چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی برداشته می شود و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. تزریق چربی به صورت روشی است که به کمک آن می توان حجم چربی از دست رفته را بازگرداند و با فرم دهی و افزایش حجم پوست به کمک این روش در افراد جوان و پیر، موجب زیباتر شدن چهره شد؛ اما برخی از افراد که تزریق چربی را انجام می‌دهند بعد از گذشت یک هفته و برطرف شدن عوارضی همانند التهاب و ورم در ناحیه تزریق، از انجام این اقدام زیبایی پشیمان شده و می خواهند چهره آنها هر چه زودتر به حالت قبل برگردد.
عوامل متعددی وجود دارند که سبب می‌شود مراجعه کننده بخواهد چربی‌های تزریق شده را تخلیه نماید. خوشبختانه امکان تخلیه چربی از ناحیه هدف وجود دارد. البته زمانی که شما اعلام پشیمانی می‌کنید، متخصص ابتدا وضعیت چهره شما را بررسی خواهد کرد. انتخاب روش برای تخلیه چربی، براساس میزان چربی تزریق شده و همچنین محل تزریق شده متفاوت خواهد بود.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل تخلیه چربی تزریق شده به صورت

یکی از عمده عواملی که موجب نارضایتی بعد از تزریق چربی در زیباجویان می‌شود، ناموزون و بد شکل شدن چربی‌ها در زیر پوست است که با علائمی همچون برآمدگی و فرورفتگی‌های متعدد همراه است. در این زمان است که افراد برای جلوگیری از کاهش شدید اعتماد به نفس خود و همچنین جلوگیری از عفونت، التهاب و نکروز چربی توسط پزشک معالج خود برای تخلیه چربی ارجاع داده می‌شوند. در حالت کلی تخلیه چربی از صورت و یا دیگر نقاط بدن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

تخلیه چربی تزریق شده در اصفهان

زشت شدن صورت بعد از تزریق چربی

زشت شدن صورت بعد از تزریق چربی یکی از مشکلات نادری است که ممکن است با آن مواجه شوید. عدم تقارن و پر بودن بیش از حد صورت دلایل اصلی نارضایتی افراد پس از تزریق چربی می‌باشد.

تخلیه چربی تزریق شده در صورت

تزریق چربی به صورت یکی از روش‌های جوانسازی پوست به حساب می‌آید که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است؛ اما ممکن است که فرد مراجعه‌ کننده از نتیجه نهایی کار راضی نباشد. تخلیه‌ چربی ‌های تزریق شده به صورت در واقع یکی از تکنیک های زیبایی است که در برخی از کلینیک های زیبایی انجام می‌شود و فرد می‌تواند با مشورت پزشک معالج نسبت به تخلیه چربی اقدام نماید.

تخلیه چربی تزریق شده درد دارد؟

موضوعاتی که بر روی مسئله تخلیه چربی تأثیرگذار هستند، شامل موارد زیر است:

بهترین روش های تخلیه چربی تزریق شده در صورت

در صورتی که پزشک شما را کاندید مناسبی برای تخلیه چربی تزریق شده تشخیص دهد، در انتخاب روش مناسب برای انجام این کار به شما کمک خواهد کرد. بهترین روش‌های تخلیه چربی عبارتند از:

تزریق آنزیم حل کننده چربی

آنزیم درمانی یکی از روش‌های مدرن برای رفع عوارض احتمالی پس از تزریق (عدم تقارن، تزریق بیش از حل و کیستی شدن چربی‌ها) است. در این روش از آنزیم های مختلفی مانند هیالورونیداز، لیپاز، کلاژناز و لیاز به روش تزریق زیر جلدی استفاده می‌شود. هر یک از این آنزیم‌ها بدون تأثیر منفی بر سایر قسمت‌های بدن می‌توانند چربی‌های اضافی را از بین ببرد. این روش با درد کمی همراه است. پزشک محلول آنزیمی را با استفاده از سوزنی بسیار نازک به محل مورد نظر تزریق می‌کند. برای کاهش دردهای احتمالی در حین تزریق، استفاده از یخ یا کرم‌های بی‌حسی ضروری است. برای تسریع فرایند و بهبود زهکشی لنفاوی باید محل تزریق را تا چند روز ماساژ دهید.

تخلیه چربی با لیزر

دومین روش تخلیه چربی تزریق شده، استفاده از لیزر با طول موج معین است. این روش کاملاً کم تهاجمی بوده و علاوه بر رفع عدم تقارن ناشی از تزریق در درمان افتادگی و شل شدن پوست مؤثر خواهد بود. در این روش از دو نوع لیزر با طول موج‌های 924 و 975 نانومتر استفاده می‌شود. لیزر 924 نانومتری مسئولیت ذوب و تجزیه چربی‌های اضافی را برعهده دارد؛ اما لیزر 975 نانومتری به سفت شدن پوست کمک می‌کند. انتقال انرژی لیزر از طریق یک کانول بسیار ظریف همراه با فیبر نوری انجام می‌شود. فیبرنوری لیزر را دقیقا به بافت چربی رسانده، سبب گرم و ذوب شدن آن خواهد شد.

تخلیه چربی تزریق شده به روش لیپوساکشن

این روش روش تهاجمی تر بوده و عموماً به بیهوشی نیازمند است. در این روش لوله ساکشن به محل تزریق وارد شده و چربی اضافه را خارج میکند. این روش اگرچه سریع بوده، اما خطرات و معایب خود را به همراه دارد.

مراقبتهای بعد از تخلیه چربی

بعد از تخلیه چربی نیز باید توصیه‌های پزشکی خاصی را رعایت کنید که به شرح زیر هستند:

هزینه تخلیه چربی تزریق شده

هزینه تخلیه چربی تزریق شده به صورت به میزان حجم چربی که قرار است تخلیه شود بستگی دارد، هر اندازه میزان حجم چربی بیشتر باشد میزان زمان مورد نیاز برای تخلیه نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه هزینه تخلیه چربی نیز بالاتر می رود. برخی از عوامل که بر هزینه تخلیه چربی تأثیرگذار هستند عبارت اند از:


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :آیدا صدیق [ 1402-08-06 ]
سلام خانم دکتر به نظر شما آیا لیزر لیپولیز روش قابل اطمینانی برای لاغری شکم هست ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی