صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان چاقی و لاغری / کاهش وزن و درمان چاقی در طب سنتی ایرانی

کاهش وزن و درمان چاقی در طب سنتی ایرانی

چاقی همیشه یکی از پر چالش ترین مباحث در بین افراد بوده و تا حد زیادی اعتماد به نفس را در آنها کاهش می دهد باید این را دانست که تنها با زیاده روی در غذا خوردن فرد چاق نمی شود و مسائلی همچون نوع مزاج افراد، مشکلات ذهنی، استرس، آداب زندگی کردن روی این مسئله نیز اثر می گذارد ولی امروزه به کمک طب سنتی و بدون مصرف داروهای شیمیایی و همچنین بهبود سبک زندگی می توان معزل چاقی را درمان نمود و به وزن و اندام مناسب رسید.

آنچه در این مطلب میخوانید

طبیعی ترین روش لاغری و کاهش وزن

طبیعی ترین و آسانترین راه برای لاغری و کاهش وزن استفاده از روشهای آسان و ساده طب سنتی است در طب سنتی فقط باید به میزان نیاز خود غذا بخورید تا زمانی که ضعف شما از بین رود نه اینکه کامل سیر شوید با یک رژیم صحیح در طب سنتی می توان به یک وزن ایده آل رسید.

درمان چاقی با طب سنتی در اصفهان

مزایای لاغر شدن با طب سنتی

  1. افزایش اعتماد به نفس
  2. تغییر در رژیم غذایی
  3. خوردن مواد غذایی مناسب با مزاج شخص
  4. تشخیص بیماری های روحی جسمانی فرد
  5. تغییر و اصلاح سبک زندگی

لاغری شکم و پهلو با طب سنتی

یکی از روشهای طب سنتی که امروزه بسیار مورد توجه است لاغری شکم و پهلو در افراد است. طب سنتی با روش هایی که در اختیار ما میگذارد باعث کاهش وزن و چربی سوزی در شکم و پهلو می شود. انواع رو شهای سالم و گیاهی می تواند جایگزین قرص ها شود و فرد را به هدف خود که همان تناسب اندام است نزدیک کند

درمان چاقی شکم بلغمی

روش مهم درمان چاقی شکم بلغمی اصلاح سبک زندگی است که در طب مدرن به آن لایف استایل میگویند. چاقی شکم بلغمی ناشی از سرد وتر بودن بدن است و درمان آن فقط رعایت رژیم های گرم و خشک در بدن است. در درمان چاقی شکم بلغمی از روش هایی مانند استعمال روغن های گیاهی روی شکم ،آزمایش و چکاپ هورمونی،دوری از اضطراب و غم و در آخر روش های طب سوزنی می توان استفاده کرد.

درمان چاقی شکم با گیاهان دارویی

مصرف بعضی گیاهان دارویی مانند قاصدک، نعنا فلفلی،گشنیز،چای سبز، سویا و ...یکی از چند روش‌ مؤثر و کارآمد برای درمان چاقی و کاهش وزن است.

درمان چاقی هورمونی در طب سنتی

یکی از عوامل ایجاد چاقی هورمون‌ها هستند که وظیفه تنظیم فرآیندهای بدن ما را دارند افرادی که دچار چاقی هستند دارای مقادیر زیادی از هورمون‌های لپتین و انسولین، هورمون‌های جنسی و هورمون رشد هستند این هورمون ها در اشتها و توزیع چربی در بدن اثر می گذارند. استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، ورزش روزانه و داروهای کنترل هورمون‌ از درمان‌های موثر در چاقی هورمونی می‌باشند.

رژیم غذایی مناسب برای درمان چاقی در طب سنتی

درمان چاقی، تنها شامل ایجاد تغییراتی در سبک خورد و خوراک نیست. بلکه، لازم است که این افراد، تحرک و ورزش را نیز در برنامه روزانه خود، به صورت دائمی و منظم، قرار دهند
بیماری چاقی به دلیل داشتن طبع سرد و مرطوب حاصل می شود که نداشتن تحرک، باعث شدت بخشیدن به آن، می شود. بهترین گزینه برای درمان چاقی، ایجاد تغییر در سبک زندگی است با پرهیز از مصرف مواد غذایی که طبع سردی دارند و مصرف مواد غذایی که طبع گرم دارند، می توان این بیماری را درمان نمود

چه کسانی با طب سنتی لاغر شدند ؟

همیشه کسانی که هدف خود را تناسب اندام می دانند با رعایت بسیاری از موارد و تغییر در سبک زندگی، داشتن برنامه منظم ورزشی توانسته اند به وزن ایده آل و مورد نظر خود برسند.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم نعمت زاده [ 1402-07-04 ]
سلام. من مزاج سودایی دارم. حدود ۱۰ کیلو اضافه وزن دارم. میشه راهنماییم کنید.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی