صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / بهترین روش های رفع پف و گودی زیر چشم بدون جراحی

بهترین روش های رفع پف و گودی زیر چشم بدون جراحی

چشم ها علاوه بر اهمیتی که در بینایی دارند، یکی از شاخصه ‌های زیبایی به‌ شمار می آیند که پوست آنها نسبت به قسمت های دیگر بدن حساس تر و ظریف تر است و بیشتر دچار آسیب می شود. عواملی مانند افزایش سن، نور خورشید، آلودگی های محیطی، نیروی گرانش زمین، استعمال دخانیات، بیماریها و… زیبایی آن را تحت تأثیر قرار می دهد و در نتیجه شاهد ایجاد تغییراتی در ساختار و بافت ماهیچه‌ های نگهدارنده پلک هستیم.
پف زیر چشم پدیده‌ ای است که بنا به دلایل مختلف روی می دهد و بر شادابی و جذابیت چهره تأثیر به‌ سزایی دارد. در این عارضه، چربی صورت جا به‌ جا شده و زیر چشم می رود و این قسمت متورم می شود و به ‌اصطلاح پف می کند. گودی زیر چشم نیز یکی از شایعترین عارضه های پوستی است که در اکثر افراد جامعه بروز می کند و اغلب به صورت یک نیم دایره تیره زیر چشم دیده می شود. اگر پف و گودی زیر چشم درمان نشود، تأثیر ناخوشایندی بر جذابیت ظاهری و شادابی چهره می گذارد. جهت درمان این عوارض، روش هایی در علم پزشکی برای جوانسازی اطراف چشم وجود دارد که در ادامه معرفی می گردند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد پف زیر چشم

تورم کیسه های زیر چشم زمانی ایجاد می شوند که ساختارهای بافتی و عضلات پشتیبان پلک شما ضعیف شوند. پوست ممکن است شروع به افتادگی کرده و چربی که معمولاً در اطراف چشم است می‌تواند به ناحیه زیر چشم شما حرکت کند. همچنین امکان تجمع مایع در فضای زیر چشم وجود داشته و می تواند باعث شود که ناحیه پف کرده یا متورم به نظر برسد. عوامل متعددی باعث ایجاد یا بدتر شدن این اثر می شوند، از جمله:

درمان پف و گودی زیر چشم در اصفهان

علل ایجاد گودی و تو رفتگی زیر چشم

با افزایش سن، حجم بافت نرم و چربی دور چشم از بین می رود که موجب می‌شود گودی ایجاد شود. دیگر علل :

تزریق ژل و فیلر زیر چشم

یکی از شیوه های رفع پف زیر چشم، تزریق فیلر زیر چشم است که یک نوع ماده پر کننده می باشد و در زیر پوست چشم تزریق می شود تا پف چشم را به آسانی رفع می کند. بهترین و متداول ترین ماده پر کننده ای که در حال حاضر در سطح جهان مورد استفاده قرار می گیرد، اسید هیالورونیک میباشد.

تزریق پی آر پی زیر چشم

بهره بردن از جدید ترین شیوه های اثبات شده زیبایی درمانی همچون تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا همان پی آر پی (PRP) ، می توان روند آسیب دیدگی پوست دور چشم را هر چه کند تر کند. تزریق پی آر پی همچنین می تواند به بهترین شیوه به رفع سیاهی زیر چشم بپردازد. در این روش درمانی از فرایندی غیر جراحی برای زیبا سازی پوست استفاده می‌شود که لازم است تا ابتدا از خود فرد کمی خون گرفته ‌شود. پس از گرفتن خون، پلاسمای آن از گلبول های مختلف خونی جدا شده و محلولی غنی از کلاژن، پلاکت و فاکتورهای رشد سلولی به دست می‌آید. این محلول پلاسمای غنی پس از خالص سازی بیشتر به محلی که نیاز به جوانسازی دارد تزریق می‌شود.

تزریق چربی زیر چشم

از دیگر روش‌های پزشکی برای درمان گودی و پف زیر چشم، ترانسفر یا انتفال چربی است که در این روش متخصص پوست، چربی بدن خود شما را استخراج کرده و بعد از خالص سازی، به آرامی در زیر پوست چشم شما تزریق می‌کند. ماندگاری چربی بسیار بیشتر از ژل است و البته احتمال بروز حساسیت با تزریق چربی وجود ندارد؛ چون چربی از بدن خود شما استخراج شده و سیستم ایمنی بدن با آن سازگار است.

هایفوتراپی زیر چشم

هایفوتراپی دور چشم روشی برای درمان گودی و کبودی آن است. در این عمل، پزشک متخصص از امواج اولتراسوند استفاده می‌کند. این روش کاملاً غیر جراحی بوده و نیازی به هیچ گونه بیهوشی ندارد. امواج اولتراسوند در هایفوتراپی دور چشم به تقویت کلاژن کمک زیادی می کند و در نتیجه، فرایند کلاژن سازی در این نواحی مجدداً آغاز می‌شود.

میکرونیدلینگ زیر چشم

میکرونیدلینگ فرآیندی است که در آن از وسیله ای به نام درمارولر یا درماپن که حاوی هزاران سوزن میکروسکوپی است استفاده می شود تا به سطح پوست و لایه اپیدرم نفوذ کند. این سوزن های بسیار نازک سبب تحریک ترشح کلاژن و الاستین می شوند به این صورت که زخم و سوراخ های میکروسکوپی که با چشم قابل دیدن نیستند به وجود می آورند. کلاژن ترشح شده سبب بهبود چروک ها، پف زیر چشم و دایره های سیاه اطراف چشم می شود.

مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی روشی است که در آن ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد فعال، مستقیم به درون لایه سوم پوست، یعنی مزودرم تزریق می‌شود. با این کار، مقدار کلاژن افزایش یافته و به ‌این ترتیب، رنگ پوست زیر چشم ها بهبود می‌یابد.

تزریق مزوژل جوانساز اطراف چشم

یکی از بخش های قابل تزریق مزوژل در صورت ، زیر چشم است. مزوژل به صورت کلی به ژلی گفته می شود که حاوی اسید هیالورونیک است و علاوه بر این ماده ترکیبانی دیگری نیز از قبیل: مواد معدنی، کوانزیم ها، نوکلئیک، اسید آمینه، ویتامین و آنتی اکسیدان نیز دارد. این روش موجب جوانسازی زیر چشم می گردد.

روش های پیشگیری از ایجاد پف و گودی زیر چشم

اقداماتی وجود دارند که با انجام و رعایت آنها می توانید تا حدودی از ایجاد فرو رفتگی زیر چشم جلوگیری نمایید. توصیه می شود برای کمک به کاهش و جلوگیری از گودی چشم، موارد زیر را امتحان کنید:


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صدیقی [ 1402-07-15 ]
سلام خانم دکتر برای رفع لک و مک و اسکار جوس هم میتونمیم از مزوتراپی استفاده کنیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی
مزوتراپی لاغری غبغبمزوتراپی لاغری غبغب
تاریخ انتشار : 1403-02-02