صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزونیدلینگ / درمان قطعی و رفع منافذ باز پوست با مزونیدلینگ

درمان قطعی و رفع منافذ باز پوست با مزونیدلینگ

منافذ پوستی، روغن ضروری طبیعی را به پوست می‌ دهند که آن را مرطوب و لطیف حفظ می ‌کند و اجازه می ‌دهد تا پوست نفس بکشد و مسئول دفع سموم بدن هستند، با این حال این منافذ زمانی که مسدود یا باز شوند، گسترش می‌ یابند. به طور معمول، افرادی که دارای پوست ‌های چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند. از آنجایی که این منافذ باز، زیبایی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهند، امکان دارد که سبب ناراحتی و نگرانی افراد شود. عدم درمان این عارضه می‌تواند موجب وارد شدن آسیب‌های دائمی به پوست شود و هزینه‌های نگهداری از پوست شما را افزایش دهد. مزونیدلینگ یکی از پیشرفته ترین روش های ترمیم پوست است که از دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ الهام گرفته است که ازکوکتل های مزوتراپی در روش میکرونیدلینگ استفاده میشود. در روش درمانی مزونیدلینگ که با بی حسی موضعی پوست انجام می‌پذیرد، همزمان با نفوذ کوکتل‌های مزوتراپی به درون لایه مزودرم توسط پانچ‌های بسیار کوچک که دستگاه در پوست ایجاد می‌کند، عمل کلاژن سازی، بسته شدن منافذ پوست، بهبود بافت‌ها و در نهایت بهبود ظاهری پوست حاصل خواهد شد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت به وجود آمدن منافذ باز پوست

بستن منافذ پوست با مزونیدلینگ

با انواع منافذ باز پوست آشنا شوید

با توجه به نوع پوست شما انواع منافذ پوست وجود دارد که عبارتند از:

مزایای درمان منافذ باز پوست با مزونیدلینگ

1- نفوذ عمیق‌ تر

با استفاده از نانو ذرات و روش‌های پوستی مختلف، مواد معدنی و داروهای مورد استفاده را به صورت عمقی در پوست جا می‌دهد. این نفوذ عمیق‌تر به معنی تأثیرات بیشتر و قابل ملاحظه‌ در بهبود پوست است.

2- تحریک و تولید کلاژن و الاستین

مزونیدلینگ با خراش‌های کوچکی که در پوست ایجاد می‌کند، فرآیند ترمیم و بازسازی پوست را فعال می‌سازد. این تحریک باعث تولید کلاژن و الاستین جدید می‌شود که نتیجه آن بهبود در چین و چروک پوست و لیفتینگ طبیعی پوست می‌شود.

3- ترمیم آسیب‌های پوستی

با ایجاد خراش‌های کوچک و فعال‌سازی مکانیزم ترمیم پوست، مزونیدلینگ بهبود در ظاهر جوش‌ها، جای جوش‌ها و اسکارهای ناشی از زخم‌های قدیمی را به همراه دارد.

4- هدفمندی درمان

به عنوان یک روش هدفمند، قابلیت تنظیم دقیق برای بهبود مشکلات خاص پوست را دارد. می‌توان با تنظیم عمق خراش‌ها، مواد مورد نیاز برای هر مشکل پوستی را به منطقه مورد نیاز تزریق کرد و بهبود مستقیم را رقم زد.

5- مدت زمان کوتاه بهبودی

پس از انجام جوانسازی پوست با مزونیدلینگ، زمان بهبودی کوتاهی نیاز است. عوارض جانبی معمولاً به طور موقت و کمی هستند و با رعایت مراقبت‌های بعد از آن، در عرض چند روز از بین می‌روند.

6- ماندگاری

بهبود پوست در این روش ماندگاری بیشتری دارد. با ادامه درمان و تکرار جلسات، تأثیرات بیشتری دیده می‌شود و نتایج به مدت طولانی‌ تری باقی می‌ ماند

نحوه انجام مزونیدلینگ در رفع منافذ باز پوست

در جلسه درمان، پزشک ابتدا پوست شما را تمیز میکند و با استفاده از یک بی حس کننده ناحیه تحت درمان را بی‌حس میکند. در طول این عمل، پوست بیمار با استفاده از دستگاهی که دارای سوزن های جراحی ظریفی است پوست شما سوراخ میشود و آسیب‌های کوچک و کنترل شده ای روی پوست ایجاد میشود. این کار باعث تولید طبیعی مویرگ ها، کلاژن و الاستین میشود. در نتیجه خطوط ریز، چین و چروک ها و اسکار آکنه را کاهش میدهد. به این روش درمان القای کلاژن (CIT) یا القای کلاژن از راه پوست (PCI) هم گفته میشود. بعد از ایجاد سوراخ های ریز در پوست، سرم های مغذی و کوکتل هایی نیز روی پوست شما اعمال میشود تا جذب منافذ ایجاد شده در پوست شوند. همچنین در روشی دیگر این سرم های مغذی توسط سوزنها وارد پوست می‌شوند.

مراقبت های قبل از مزونیدلینگ منافذ باز

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ منافذ باز

تعداد جلسات مزونیدلینگ منافذ باز پوست

با توجه به نیاز پوست مراجعه کنده و تشخیص پزشک، تعداد جلسات متفاوت است؛ ولی به طور کلی تعداد جلسات برای جوانسازی پوست و تحریک کلاژن حداقل 3 جلسه است. فرایند کلاژن سازی بعد از درمان شروع می شود و بعد از حدود 10 روز تغییرات بطور محسوس قابل مشاهده می باشد. بهترین فاصله بین جلسات حدوداً 4 تا 6 هفته می باشد این زمان به پوست فرصت می دهد تا کلاژن سازی کند و ترمیم شود.

ماندگاری نتایج مزونیدلینگ

شرط طولانی شدن اثرات این روش رعایت دستورات پزشک پس از درمان و اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی است، به همین دلیل افزایش سن و رژیم غذایی نامناسب بر روی نتایج آن اثر می‌گذارد. علاوه بر این‌ها نوع پوست فرد، شدت آسیب و عوامل ارثی نیز از عوامل اثرگذار بر روی ماندگاری نتایج مزونیدلینگ است.

پیشگیری از بروز منافذ باز پوست

موارد منع انجام مزونیدلینگ

عوارض مزونیدلینگ منافذ باز پوست

هزینه مزونیدلینگ منافذ باز پوست

هزینه مزونیدلینگ صورت با توجه به نیازهای هر مراجعه کننده متفاوت است. قیمت مزونیدلینگ صورت، به عواملی زیر مربوط است:

در کلینیک پوست و موی دکتر پونه دورودی ، کلیه خدماتی مانند تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و تمام خدمات زیبایی و جوانسازی به روز در دنیا و همچنین عوامل دیگری مانند اصلاح مزاج ، اصلاح سبک زندگی و کلیه امور طب ایرانی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی