صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / روش های درمان و رفع تیرگی پوست

روش های درمان و رفع تیرگی پوست

پوست روشن می‌تواند در زیبایی اثر به سزایی داشته باشد؛ اما گاهی اوقات درخشش خود را از دست می‌دهد و تیره و کدر می‌شود. تیرگی پوست ممکن است ارثی و ژنتیکی باشد یا بر اثر مراقبت‌های اشتباه پوستی، بخشی یا قسمتی از پوست شما تیره یا کدر شود. عوامل متعددی سفیدی و شفافیت پوست صورت را تهدید می‌کند از جمله آلودگی هوا، ژنتیک، ابتلا به برخی بیماری ها، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و… که همگی با ایجاد رنگدانه و مسدود کردن منافذ پوستی، زمینه را برای تیرگی پوست فراهم می‌کنند.
تیرگی پوست بیشتر از اینکه یک بیماری باشد، در حوزه مشکلات زیبایی قرار می‌گیرد. این شرایط معمولاً خطری ندارد و با اقدامات ساده و کم هزینه تا حدود زیادی درمان می‌شود. عمل روشن‌سازی رنگ پوست یک روش درمانی کارآمد برای همه‌ افراد است که می‌تواند ظاهر پوست آنها را به شکل قابل‌توجهی بهبود بخشد. روشن کردن پوست از طریق مهار کردن تولید ملانین (رنگدانه‌ها و لکه‌های سیاه روی پوست) انجام می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل تیره شدن پوست

رفع تیرگی و روشن سازی پوست در اصفهان

تفاوت تیرگی پوست و پوست سبزه

رنگ پوست هر یک از افراد، به میزان ملانینی بستگی دارد که لایه اپیدرم پوست را پوشش می‌دهند. ملانین، رنگدانه طبیعی پوست افراد است که تعیین کننده رنگ آن به شمار می‌رود. این رنگدانه، پلیمر پیچیده‌ای است که به واسطه سلول‌های پوستی (ملانوسیت‌ها) تولید می‌گردند و یک ویژگی ثابت و ژنتیکی است؛ اما علت تیره شدن پوست، موارد مختلفی می تواند باشد. بدن ممکن است تحت شرایط خاصی، ملانین (رنگدانه ی پوست) بیش از حدی تولید کند.

مزایای روشن شدن پوست

روش های رفع تیرگی پوست

کرم‌ های روشن کننده پوست

استفاده منظم از کرم‌های سفید کننده روشی ارزان و مؤثر است و ممکن است نتایج دلخواه را به دست آورد. کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی رایج‌ترین گزینه‌های درمانی هستند و به طور کل از اولین راه‌هایی می‌باشند که افراد با استفاده از آنها تلاش می‌کنند تا شرایط پوست خود را بهبود ببخشند. مواد تشکیل دهنده کرم روی لایه بیرونی پوست تأثیر می‌گذارند و با از بین بردن سلول‌های مرده پوست موجب نمایان شدن لایه زیری روشن‌تر آن می‌گردند. کرم روشن کننده‌ی پوست باید بر اساس تجویز پزشک استفاده شود.

لایه برداری شیمیایی پوست

لایه برداری شیمیایی پوست یک روش درمانی روشن شدن پوست است که در آن از یک محلول اسیدی برای از بین بردن لایه‌های خارجی آسیب دیده و در نتیجه سفید و روشن کردن پوست استفاده می‌شود. در هنگام انجام لایه برداری شیمیایی، پزشک از آلفا هیدروکسی اسیدها، تری کلرواستیک اسید یا فنل استفاده می‌کند. لایه برداری شیمیایی پوست را بهبود می‌بخشد و بافت پوست را نرم‌تر می‌کند. این مواد لایه‌های بیرونی پوست مرده را از بین می‌برند و یک لایه جدید پوست با ماهیت، بافت و رنگ بهتر و روشن‌تر به وجود می‌آورند.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یا لایه برداری دیاموند یکی دیگر از روش‌های محبوب درمان سفید کردن پوست صورت است. در این روش از یک وسیله دستی برای اسپری کردن کریستال‌های کوچک روی سطح پوست استفاده می‌شود به طوری که خارجی‌ترین لایه‌ی پوست را لایه برداری می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. پوست لایه برداری شده با کمک یک پمپ مکش شده و سپس در یک محفظه جمع آوری می‌شود. پس از اتمام میکرودرم ابریژن، پوست تازه و جوان نمایان می‌شود. جهت دستیابی به نتایج مطلوب، به تعداد مشخص و پیوسته‌ای از جلسه‌های درمانی نیاز است.

مزوتراپی

این تزریقات حاوی گلوتاتیون به عنوان یک عامل فعال می‌باشند. گلوتاتیون یک آنتی‌اکسیدان شناخته شده است. ویتامین C و گلوتاتیون به همراه یکدیگر استفاده می‌شوند تا رنگ پوست را روشن کنند. این تزریقات باید به مدت 2 تا 4 هفته به‌صورت هفتگی انجام شوند.

لیزر سفید و روشن کننده پوست

سفید کردن پوست با استفاده از لیزر روشی است که در آن پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن پوست ناهموار، نامطلوب یا آسیب دیده استفاده می‌شود و رشد سلول‌های پوستی جدید تحریک می‌گردد، به طوری که پوستی روشن تر در فرد ایجاد می‌شود. لیزر به طور مؤثر برای درمان مشکلات مختلف ناشی از افزایش رنگدانه‌های پوست مانند کلوآسما (ماسک حاملگی)، ملاسما (لکه‌های قهوه‌ای)، لکه‌های ناشی از افزایش سن، لکه‌های کبدی و پوست تیره و ناهموار ناشی از افزایش تولید ملانین مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیزر با از بین بردن لایه بیرونی پوست و تجزیه قسمتی از ملانین به ذرات میکروسکوپی موجب روشن‌تر شدن پوست می‌شود. مواد حاصل از تجزیه ملانین توسط بدن و از طریق سیستم دفاعی طبیعی، گردش خون و سیستم ادراری دفع می‌شوند. در اثر پرتو متمرکز نور، ملانین در ابتدا یک پوسته‌ی تیره‌ی نازک روی پوست ایجاد می‌کند که با توجه به ناحیه و شدت تجمع ملانین، به تدریج پوسته‌ها از بین می‌روند.

همچنین بخوانید : رفع تیرگی و سیاهی زیر چشم

بهترین روش روشن سازی پوست کدام است؟

هر روش درمان تیرگی پوست را می‌توان برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار داد و استفاده از هر نوع درمان برای رفع تیرگی پوست باید با یک پزشک از قبل مورد بحث قرار گیرد.کرم‌ها و ژل‌ها اغلب برای ایجاد یک اثر سفیدکننده گی کلی استفاده می‌شوند، در حالی که درمان با لیزر یا جراحی سرمایشی معمولاً جهت کاهش لکه‌های تیره کاربرد دارد. استفاده از لیزر و فناوری‌های روز دنیا یکی از بهترین راه‌های روشن شدن پوست صورت و بدن است که معجزه سفید شدن پوست در یک روز را به ارمغان می‌آورد.

تاثیر استفاده از ماسک های خانگی در رفع تیرگی پوست چقدراست؟

رفع تیرگی پوست با روش‌های طبیعی اگرچه سخت به نظر می‌رسد؛ اما تجربه ثابت کرده است که کاملاً امکانپذیر است. به لحاظ اثربخشی، پارامترهای فراوانی برای سنجیدن کیفیت یک ماسک وجود دارد؛ اما در شرایط آرمانی یعنی بالاترین کیفیت ماسک‌ها، می‌توان گفت ماسک‌های خانگی به زمان بیشتری برای اثربخشی احتیاج دارند. ماسک های آماده اثری فوری دارند و در بلند مدت نیز اثر بهتری می‌گذارند.

پیشگیری از تیرگی پوست

هزینه درمان تیرگی پوست

هزینه هر جلسه روشن کردن پوست ممکن است به طور گسترده‌ای در بین متخصصان متفاوت باشد و به اندازه سطح پوست، میزان روشن کردن و تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد. اغلب تکرار جلسات درمانی برای مؤثر بودن روش‌های درمانی روشن کردن پوست ضروری است.

برای خواندن مقالات افزایش ماندگاری ژل لب و لیفت صورت با هایفوتراپی کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ر ئيسي [ 1402-08-30 ]
خانم دکتر این مطلبی ک برای روشن شدن پوست با لیزر نوشتید چه لیزری هست و امکان اینکه پوست رو روشن و صاف کنه هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی