صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / رفع تیرگی آفتاب سوختگی و لک های پوستی با تزریق پی آر پی

رفع تیرگی آفتاب سوختگی و لک های پوستی با تزریق پی آر پی

با افزایش سن عارضه هایی بر روی پوست ایجاد می شود، همچنین ممکن است این عارضه ها در دوران نوجوانی و جوانی نیز بر روی پوست ایجاد شود. مشکلاتی نظیر تیرگی و انواع لک های پوستی از این قبیل می باشند. زمانی که آسیبی بر روی پوست ایجاد می شود، پلاکت ها در برابر این آسیب واکنش نشان داده و باعث انعقاد خون در ناحیه مورد نظر می شود، همچنین این مواد باعث ترمیم سلول‌های آسیب دیده می‌شود.
پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) ماده‌ای است که از تغلیظ پلاسما ساخته شده است. پی آر پی دارای پلاکت، پروتئین و سایر مواد بالاتری نسبت به پلاسمای خون معمولی است. پی آر پی دارای غلظت بالاتری از موادی است که بدن شما را به رشد بافت جدید ترغیب می‌کند و در بهبودی مشکلات پوستی مانند آفتاب سوختگی و تیرگی ها و لک ها کمک می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد تیرگی و لک های پوستی

شایع‌ترین اشکال تیرگی پوست در اثر آسیب نور خورشید، به ویژه در اثر پرتوهای فرابنفش به وجود می‌آیند. تیرگی پوست همچنین می‌تواند در اثر تغییرات هورمونی ناشی از اختلالات مادرزادی یا هورمونی (همانگونه که در بیماری آدیسون رخ می‌دهد) یا ترکیبی از عوامل نظیر نور خورشید یا واکنش‌های پوستی (در اثر حساسیت نسبت به یک ماده شیمیایی یا گیاهی) نیز به وجود بیاید.

1) علل ژنتیکی تیرگی پوست

تیرگی پوست ممکن است در اثر تعدادی از اختلالات مادرزادی یا ژنتیکی به وجود بیاید که عبارتند از:

2) علل هورمونی تیرگی پوست

3) علل محیطی تیرگی پوست

تیرگی پوست می‌تواند در اثر قرارگیری در معرض عوامل محیطی به وجود بیاید. در این حالت عواملی نظیر موارد زیر در ایجاد تیرگی مؤثرند:

4) سایر علل تیرگی پوست

درمان تیرگی و لک صورت با پی آر پی

درمان لک های پوستی با پی آر پی

پی ار پی سرعت تکثیر سلولی را افزایش داده و به ساخت بافت جدید پوست کمک می‌کند. به همین دلیل با چند جلسه درمان به‌ مرور جای جوش و لک‌ های صورت کم ‌رنگ می‌شوند.

رفع تیرگی پوست با پی آر پی

تزریق PRP به نواحی تیره باعث می‌شود که سلول‌های مرده پوست از بین رفته و سلول‌های جدید، جایگزین این سلول ها شود و تأثیر بسزایی در از بین بردن تیرگی پوست دارد.

درمان ملاسما با پی آر پی

درمان لک‌های مقاوم و ملاسما (لک‌های دوران بارداری) یکی دیگر از کاربردهای پی آر پی در حوزه زیبایی است. تزریق ماده PRP به پوست باعث تحریک تولید پروتئین فیبروبلاست می‌شود. این پروتئین نقش مهمی در کنترل ایجاد لک‌ها دارد. اثر ضدالتهابی و تحریک تولید پروتئین‌های زمینه پوست از دیگر فواید این روش زیبایی برای روشن کردن پوست است.

پی آر پی چگونه انجام می‌ شود؟

در این روش نمونه خون شما تهیه می‌شود و به مدت 8 تا 10 دقیقه در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده خواهد شد. سلول‌های خونی تحت سرعت و چرخش بسیار بالا از مشتقات خونی جدا می‌شوند و پلاسمای غنی از پلاکت تهیه می‌گردد تا به درون نواحی مورد نظر تزریق شود. با توجه به تعداد نقاطی که قرار است درمان شود پزشک مقدار نمونه خون مورد نیاز را مشخص خواهد کرد. انجام این روش درمانی حدود 20 دقیقه طول می‌کشد.

تعداد جلسات رفع لک و تیرگی پوست با پی آر پی

این روش درمانی معمولاً به سه جلسه درمان نیاز دارد که بین آنها باید 4 هفته فاصله باشد. اگرچه تعداد این جلسات می تواند براساس شدت لک و تیرگی تغییر کند.

ماندگاری پی آر پی در رفع تیرگی و لک پوست

مدت زمان ماندگاری پی آر پی صورت تا حد بسیار زیادی به شرایط بدنی فرد و رعایت مراقبت های قبل و بعد از آن بستگی دارد. به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که این روش بین 1 سال تا نهایتاً 18 ماه ماندگاری داشته باشد.

هزینه درمان لک با پی آر پی

شرایط پوست هر بیمار کاملاً خاص و متفاوت با بیمار دیگر است و بنابراین درمان هر بیمار نیز کاملاً مخصوص به خود است. عواملی که بر هزینه‌ی درمان شما مؤثر است عبارتند از میزان تزریق، دستمزد پزشک و نوع بیحسی مورد استفاده برای درمان.

برای خواندن مقالات لیفت صورت با هایفوتراپی و انواع روش های برداشتن خال کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی
آبرسانی پوست با تزریق مزوژلآبرسانی پوست با تزریق مزوژل
تاریخ انتشار : 1403-02-06