صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان بیماریها با طب سنتی / توصیه های طب سنتی برای درمان کبد چرب

توصیه های طب سنتی برای درمان کبد چرب

کبد چرب نوعی بیماری است که در اثر انباشت بیش از اندازه چربی در کبد ایجاد می‌شود. کبد یکی از بزرگترین اندام‌ها در بدن بوده که مسئول پاکسازی بدن ، مواد غذایی از ترکیبات سمی و مضر است. تجمع چربی زیاد در کبد منجر به التهاب سلولی و در نهایت آسیب به سلول‌های کبدی خواهد شد و در موارد حاد این آسیب‌ها می‌تواند منجر به از کار افتادن کبد شود.
بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت (WHO)، طب سنتی به دانش، مهارت و عملکردهایی بر اساس تئوری، عقاید و تجربیات بومی فرهنگهای مختلف اطلاق میشود که با هدف حفظ سلامتی، پیشگیری، تشخیص، بهبود و درمان بیماریهای جسمی و روحی به کار گرفته میشوند. از نظر متخصصان و پزشکان طب سنتی، کبد چرب در نتیجه زندگی ناسالم و عادات غذایی غلط به ‌وجود می‌آید و بهترین راه مبارزه با آن پیشگیری است؛ زیرا اگر این بیماری در بدن فرد به سطح حاد برسد، تنها درمان‌های شیمیایی اثربخش خواهند بود. درمان‌هایی که عوارض جانبی متعددی را به ‌همراه دارند.
برای درمان کبد چرب و پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک و کشنده کبد چرب استفاده از روش های طب سنتی و داروهای گیاهی بهترین راه است. راهی که بدون درد وعوارض است. برای درمان کبد چرب بایستی تغییراتی در برنامه غذایی خود ایجاد کنید و با استفاده از عرقیات و مواد غذایی طبیعی بدن خود را به سمت سلامت پیش ببرید.

آنچه در این مطلب میخوانید

درمان کبد چرب با اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی

اگر به بیماری کبد چرب مبتلا هستید باید با اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی متعادل و سالم درمان را شروع کنید و از یک متخصص در مان کبد چرب کمک بگیرید تا با روش های صحیح و آگاهی کامل از شرایط بیماری شما رژیم های تغذیه ای، برنامه ورزشی و فعالیت های ممنوعه را برای شما شرح دهد. اصلاح سبک زندگی بخصوص فعالیت های بدنی روزانه مثل ورزش، برنامه خواب و استراحت تاثیر زیادی در بهبود بیماران مبتلا به کبد چرب دارد. عدم استفاده از دخانیات، مشروبات الکلی، فست فود و شیرینی جات و غذاهای سرخ شده نیز بسیار در روند درمان این بیماری موثر است.

درمان کبد چرب با طب سنتی در اصفهان

ورزش و فعالیت های بدنی

ورزش هایی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری از سالم ترین و بهترین تحرکات بدنی برای بهبود بیماری کبد چرب محسوب می شود. ممکن است برخی افراد نیاز به ورزش ها و فعالیت های بدنی بیشتری بصورت روزانه و مداوم داشته باشند که باید تحت نظر پزشک متخصص درمان کبد چرب و با برنامه صحیح انجام شود تا نتایج مناسبی به همراه داشته باشد. معمولا بهترین زمان برای تحرکات ورزشی در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب صبح زود و عصرها می باشد.

استفاده از عرقیجات و گیاهان داروئی

استفاده از عرقیات و گیاهان دارویی پیشنهاد ویژه پزشکان طب سنتی است. با توجه به طبیعی بودن گیاهان داروئی، بدون عارضه بودن یکی از مهمترین مزایای استفاده از این عرقیجات و گیاهان برای درمان کبد چرب می باشد. این گیاهان داروئی با افزایش متابولیسم بدن باعث می شوند چربی کمتری جذب بدن شود.

استفاده از داروهای گیاهی

داروی گیاهی همانطور که از نامش پیداست داروئی است که از گیاهان موثر تهیه شده و طبق تجویز پزشک متخصص طب سنتی برای درمان بیماری کبد چرب قابل استفاده می باشد. مقدار مصرف داروهای گیاهی موثر در درمان کبد چرب توسط پزشک و با توجه به شرایط بیمار تعیین می شود و ممکن است به شکل قرص های گیاهی، پودر و یا شربت های گیاهی موجود باشد.

استفاده از دمنوش های گیاهی

بسیاری از دمنوش ها مانند دمنوش چای سبز، دمنوش خارمریم، دمنوش زنجبیل، دمنوش رازیانه، دمنوش نعنا، دمنوش شیرین بیان، دمنوش مریم گلی و چای زردچوبه از بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان کبد چرب می باشند. دمنوش گل داوودی نیز به خاطر خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدان برای پاکسازی و بازسازی کبد مفید و موثر است.

همچنین بخوانید : کبد چرب چیست ؟

عدم استفاده از الکل و دخانیات

استفاده از دخانیات بدلیل سموم زیادی که وارد بدن می کند اثر مخربی بر ارگان های مختلف بدن دارد. مصرف دخانیات باعث کند شدن سم زدایی بدن و کاهش جریان خون و افزایش ورود چربی به عروق خونی و ذخیره چربی در کبد می شود. الکل نیز به دلیل سمی بودن به کبد اجازه نمی دهد تا سموم بدن را دفع نماید و عدم دفع سموم بدن باعث جذب چربی بیشتر توسط کبد می شود از پیامدهای بسیار مهم و مخرب آن نارسایی کبدی می باشد.

افزایش مصرف امگا3

کمبود امگا3 می تواند باعث برخی التهابات، استرس اکسیداتیو و فیبروز کبد شود. با افزایش مصرف امگا3 از طریق منابع غنی این ماده مغذی در بدن می توان از ابتلا به بیماری خطرناک کبد چرب پیشگیری نمود.

عدم استفاده از شیرینی جات

شیرینی جات نیز به دلیل افزایش قند خون و چربی خون باعث اخلال در عملکرد کبد شده و برای افراد مبتلا به کبد چرب مضر است.

عدم استفاده از فست فود و غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده و فست فود ها نیز از مواردی هستند که برای افراد مبتلا به کبد چرب منع شده اند.

بهترین متخصص درمان کبد چرب با طب سنتی

استفاده از طب سنتی برای درمان کبد چرب توسط طب سنتی و گیاهان دارویی بسیار مفید و موثر است. متخصص طب سنتی با توجه به نوع مزاج افراد ، ورزش، رژیم غذایی مناسب و دیگر راهکارهای طبیعی به درمان کبد چرب می پردازد.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :امیرحسین مطلبی [ 1402-07-04 ]
سلام دکتر خسته نباشید من از بس قرص های استامینفون وژلوفن خوردم کبدم چرب شده وآسیب دیده چیکارکنم دکترا میگن زیاده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی