صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوژل / تزریق مزوژل برای رفع جای جوش و ترمیم اسکارهای آکنه

تزریق مزوژل برای رفع جای جوش و ترمیم اسکارهای آکنه

گاهی ایجاد جوش‌ های متعدد در صورت یا بدن می‌ تواند اثرات و علاماتی از خود بر جای گذارد که حتی پس از مدت‌ ها نیز بدن توان درمان و ترمیم آنها را نداشته باشد که بایستی از روش‌ های مناسب پزشکی برای درمان استفاده کرد. در روش مزوژل ، یک سرم که حاوی انواع مختلف ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی ، آنزیم ها (کلاژنازو هیالورونیداز)، هورمون ها(تیروکسین و کلسی تونین) و عصاره های گیاهی و اسیدهای آمینه است از طریق تزریقات بسیار ریزی به لایه مورد نظر پوست (لایه ی مزودرم) وارد می شود. با افزایش جریان خون ، موجب رشد سلول های جدید می شود و به دنبال آن سلول های مرده پوست را کاهش می دهد و به نوبه ی خود باعث روشن شدن پوست می شود. در روش مزوژل نسبت به سایر روش ها مواد تزریق شده عمق بیشتری را در پوست طی می کنند و بنابراین اثرگذاری بیشتری در ترمیم پوست دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد مزوژل رفع جای جوش

مزوژل حاوی مواد مغذی و هیالورونیک است که موجب ترمیم سلولی می‌ شود و آبرسانی قوی انجام می‌دهد. در ضمن تحریک کلاژن سازی نیز خواهد کرد، در نتیجه آسیب ناشی از جوش و لک را برطرف می‌ کند.

مزایای مزوژل جای جوش

روشهای تزریق مزوژل در جای جوش

محلول مزوژل برای تزریق در جای جوش می تواند توسط خود پزشک یا از طریق یک دستگاه بسیار دقیق که سوزن حاوی محلول در داخل آن قرار دارد انجام شود. هر دو روش دقت و کارایی بالایی دارند. در مواردی که نیاز به تزریقات زیادی است و باید تزریقات سریع انجام شود از دستگاه استفاده می شود.
به صورت کلی 3 روش تزریق وجود دارد:
در روش تزریق nappage پزشک تزریق سریع کم عمق را در امتداد یک خط با حرکات سریع بالا و پایین انجام می دهد.
در روش تزریق 'Papule' سوزن با عمق کمتری وارد می شود و کوکتل (محلول تزریقی) را دقیقاً در زیر لایه بالایی پوست تزریق می کند . در ابتدا یک دست انداز یا پاپول کوچک ایجاد می شود که در عرض چند دقیقه کمرنگ می شود.
در روش تزریق «نقطه به نقطه» تزریق های عمیق تری صورت می گیرد و کوکتل را 2 تا 3 برابر عمیق تر از روش های ناپاژ یا پاپول به پوست می رساند. از آنجا که در یک جلسه صدها تزریق ممکن است انجام شود، این فرایند می تواند زمانبر باشد. همچنین به طور معمول طی چندین هفته و ماه های آینده نیاز به یک دوره درمان دیگرخواهد بود.
عمق تزریق بین 1تا 4 میلی متر است و در هر تزریق یه قطره ی کوچک از ماده مورد نظر در مزوژل را در جای جوش وارد می کنند. زاویه سوزن با پوست باید بین 30 تا 45 درجه باشد و سوزن باید سریع وارد شود و دارو به آرامی تزریق شود تا درد کمتری ایجاد شود. درمان مزوژل حدود 20 تا 40 دقیقه طول می کشد و با استفاده از کرم بی حس کننده (بعد از 30 دقیقه صورت خود را احساس نمی کنید) و مشاوره آغاز می شود. روند تزریق محلول مزوژل فقط چند دقیقه طول می کشد.

مزوژل برای رفع جای جوش

مراقبتهای قبل از مزوژل جای جوش

مراقبتهای بعد از مزوژل جای جوش

پس از اینکه تزریق مزوژل برای جای جوش انجام می شود، باید مراقبت هایی انجام گیرد که این مراقبت ها از قبیل زیر هستند:

ماندگاری مزوژل جای جوش

مزوژل یک تکنیک دائمی نیست و نتایج حاصل از این تزریق پس از مدت 6 الی 9 ماه از بین می رود.

موارد منع تزریق مزوژل جای جوش

هر چند تزریق مزوژل مشکلات خاصی به وجود نمی‌آورد، با این حال تزریق آن به برخی افراد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود:

معایب مزوژل جای جوش

عوارض مزوژل جای جوش

هزینه مزوژل جای جوش

ازجمله عوامل مؤثر در قیمت مزوژل‎ عبارتند از:

در کلینیک پوست و موی دکتر پونه دورودی ، کلیه خدماتی مانند تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و تمام خدمات زیبایی و جوانسازی به روز در دنیا و همچنین عوامل دیگری مانند اصلاح مزاج ، اصلاح سبک زندگی و کلیه امور طب ایرانی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی
مراقبت های ضروری پس از پی آر پیمراقبت های ضروری پس از پی آر پی
تاریخ انتشار : 1403-01-27