صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / درمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکس

درمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکس

عرق کردن یکی از واکنش‌های طبیعی بدن است و به‌صورت نرمال، تمامی انسان‌ها در طول روز و فعالیت‌ های خود، عرق می‌کنند. یکی از مشکلات ناخوشایندی که تقریباً همه ما با آن مواجه شده‌ایم، تعریق بیش از حد در بخش‌هایی از بدن مانند زیربغل است. این مشکل ممکن است باعث ناراحتی و خجالت شود؛ اما خوشبختانه، پیشرفت حوزه پزشکی و زیبایی، راهکارهایی برای کنترل این مشکل ارائه کرده است. بوتاکس زیربغل یکی از راهکارهایی است که به شما کمک می‌ کند تعریق زیربغل را کنترل کنید. بوتاکس ، با نام تجاری بوتولینوم، یک داروی تزریقی است که در متوقف کردن تعریق زیر بغل نیز بی‌ نظیر است. این روش با استفاده از تزریق بوتاکس در ناحیه زیربغل ، باعث مهار تعریق بیش از حد می‌شود و به دلیل سادگی و مؤثر بودن، در حال حاضر بسیار محبوب است.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد بوتاکس زیر بغل

هایپرهیدروزیس وضعیتی می‌باشد که باعث تعریق بیش از حد می‌شود، افرادی که دچار این مشکل هستند در صورتی که با مصرف داروهای ضد تعریق بهبود نیابند، می‌توانند از روش تزریق بوتاکس جهت کاهش تعریق استفاده نمایند. سازمان غذا و دارو آمریکا استفاده از بوتاکس را برای کنترل تعریق بیش از حد در زیر بغل مورد تأیید قرار داده است.

بوتاکس چگونه تعریق شدید زیر بغل را کاهش میدهد؟

نوروتوکسین موجود در تزریق بوتاکس به کنترل قابلت و ساختار سیستم عصبی کمک کند. به عبارت دیگر، بوتاکس می‌تواند قابلیت پیام رسان‌های عصبی مورد نظر را که مسئول تعریق بیش از حد هستند، تغییر دهد. تزریق بوتاکس می‌تواند پیام‌رسان‌های عصبی که غدد تعریق را جهت فعال شدن تحریک می‌کنند، مسدود کند و در نتیجه تعریق بیش از حد در نواحی تحت درمان کاهش یافته و کنترل می‌شود.

نحوه تزریق بوتاکس زیر بغل

مدت زمان تزریق بوتاکس زیر بغل بین 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. پیش از تزریق ابتدا ضد عفونی ناحیه زیر بغل انجام می‌شود. جهت کاهش درد ممکن است بی‌حسی موضعی برای شما اعمال شود. با استفاده از یک قلم مخصوص نقاط تزریق علامت گذاری می‌شود، سپس با استفاده از یک سوزن ظریف تزریق در مناطق مختلف انجام خواهد شد. تعداد تزریق‌ها به طور معمول بین 15 تا 20 عدد خواهد بود تا تمام قسمت‌های زیر بغل را تحت پوشش قرار دهد. پس از پایان تزریق می‌توانید به فعالیت‌های روزمره‌ی خود ادامه دهید و احتیاجی به استراحت و دوران نقاهت نمی‌باشد.

درمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکس

آمادگی برای تزریق بوتاکس زیر بغل

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

آیا بوتاکس زیر بغل خطرناک است؟

این نوع تزریق بوتاکس به عنوان یک شیوه درمانی توسط منابع بین المللی پذیرفته شده و بی خطر در کاندیدای مناسب این روش است.

آیا بوتاکس زیر بغل دردناک است؟

برای جلوگیری از احساس درد بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود، بنابراین می‌توان گفت تزریق بوتاکس زیر بغل برای رفع عرق دردناک نیست.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس زیر بغل

سن مناسب تزریق بوتاکس زیر بغل

تمامی افراد بالای 18 سال که از مشکل تعرق زیاد رنج می برند و یا افرادی که عرق آنها بوی بدی دارد اصلی ترین کاندیدای بهره گیری از این روش هستند؛ اما سایر افراد نیز درصورت تمایل می توانند با تزریق بوتاکس به زیر بغل خود از تعرق جلوگیری نمایند.

ماندگاری تزریق بوتاکس زیر بغل

مدت زمان ماندگاری بوتاکس زیر بغل همچون تزریق بوتاکس به سایر اندام های بدن، بسته به نوع و برند مورد استفاده متفاوت خواهد بود؛ اما به طور کلی می توان انتظار داشت که تأثیر آن از 6 ماه تا بیش از 1 سال پایدار باشد.

هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل

در تعیین هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل، مواردی هستند که بسیار تأثیرگذاراند که این موارد عبارتند از:

در کلینیک پوست و موی دکتر پونه دورودی ، کلیه خدماتی مانند تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و تمام خدمات زیبایی و جوانسازی به روز در دنیا و همچنین عوامل دیگری مانند اصلاح مزاج ، اصلاح سبک زندگی و کلیه امور طب ایرانی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی
روش های درمان و رفع تیرگی پوستروش های درمان و رفع تیرگی پوست
تاریخ انتشار : 1402-08-18