صفحه اصلی / مطالب و مقالات / نمايش در منو / جوانسازی اطراف چشم با تزریق پی آر پی

جوانسازی اطراف چشم با تزریق پی آر پی

طراوت و شادابی پوست اطراف چشم تأثیر فراوانی در ظاهر چشم ها و زیبایی صورت دارد و یکی از عواملی است که در اعتماد به نفس فرد اثر بسیاری دارد. حساسیت پوست دور چشم به قدری است که در برابر عوامل محیطی و بدنی نسبت به دیگر قسمتهای بدن سریعاً تأثیر پذیرفته و شادابی خود را از دست می دهد. پی آر پی روشی مؤثر برای جوانسازی دور چشم است. پی آر پی مخفف کلمه (PLASMA RICH PLATELET) یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است. پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی هستند که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافتها میباشند. در واقع پلاکتها در محل آسیب دیده، این فاکتورهای رشد را آزاد میکنند و ادامه مسیر ترمیم با این عوامل تسریع میشود. در این پروسه زایش سلولی و بازسازی و جوانسازی سلولها تسریع پیدا میکند و در سنین بالاتر باعث افزایش شادابی و طراوت پوستی میشود.

آنچه در این مطلب میخوانید

تاثیرات تزریق پی آر پی زیر چشم

شما می‌توانید بعد از درمان پی آر پی زیر چشم، شاهد این موارد باشید:

پی ار پی دور چشم در اصفهان

مزایای پی آر پی

درمان سیاهی زیر چشم با پی آر پی

بهره بردن از جدیدترین شیوه های اثبات شده ی زیبایی درمانی همچون تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا همان پی آر پی (PRP)، می توان روند آسیب دیدگی پوست دور چشم را هر چه کندتر کرده و به بهترین شیوه به رفع سیاهی زیر چشم بپردازد.

درمان گودی زیر چشم با پی آر پی

پلاکت های موجود در پی آر پی، غنی از فاکتورهای رشد هستند که تولید کلاژن را تحریک می کنند و بازسازی بافت را تقویت می کنند و منجر به پوستی ضخیم تر و سالم تر می شوند. با گذشت زمان، این می تواند به پر کردن حفره ها و صاف کردن پوست در ناحیه زیر چشم کمک کند و ظاهر گودی را کاهش دهد.

رفع چروکهای دور چشم با پی آر پی

تحقیقات نشان داده است که این روش در از بین بردن چین و چروک و سایر علائم پیری پوست مؤثر است. با تزریق پی آر پی تکثیر سلولی بیشتر شده تولید الاستین و کلاژن افزایش پیدا می‌کند.

نحوه تزریق پی آر پی دور چشم

قبل از انجام درمان، پزشک در حدود 10 تا 20 میلی‌لیتر از خون شما را می‌گیرد. سپس این خون در داخل سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا چرخیده شود و پلاسمای غنی از پلاکت از گلبول‌های قرمز خون جدا شود. با استفاده از ماده‌ی ضدعفونی، پوست شما تمیز می‌شود. بسته به نظر پزشک و شرایط شما ممکن است در این مرحله یک سوزن بیحسی نیز در محل مورد نظر برای درمان تزریق شود. سپس پلاسمای غنی از پلاکت با استفاده از سوزن بسیار باریکی، در پوست تزریق می‌شود.

توصیه های قبل از پی آر پی دور چشم

مراقبت های بعد از پی آر پی دور چشم

مدت زمان ماندگاری پی آر پی دور چشم

اگرچه درمان‌های پی آر پی زیر چشم بیشتر از سایر روش‌های تزریقی موجود دوام می‌آورند؛ اما ضروری است بیماران بدانند که این یک روش درمانی دائمی نیست. برای بسیاری از بیماران، تزریق PRP بسته‌به شرایط پوستی فعلی، شدت مشکل و سن بیمار، ظاهر زیر چشم فرد را بین یک تا دو سال بهبود می‌بخشد.

تعداد جلسات تزریق پی آر پی دور چشم

با تزریق پلاسمای غنی‌از پلاکت برای درمان زیر چشم، بیماران پس از اولین درمان متوجه نتایج خواهند شد. با این‌ حال، توصیه می‌شود سه جلسه درمان را با فاصله تقریباً چهار هفته درنظر بگیرید و سپس هر شش ماه یک‌بار تزریق نگهدارنده را انجام دهید. در صورتی که این روال درمانی را رعایت کنید، شاهد ماندگاری PRP زیر چشم، در مدت زمان طولانی خواهید بود.

افراد مناسب برای تزریق پی آر پی دور چشم

تزریق پی آر پی زیر چشم معمولاً برای درمان چین‌وچروک دور چشم، سیاهی دور چشم و پف صورت استفاده می‌شود.

پی آر پی برای چه کسانی مناسب نیست؟

این روش ایمن بوده و بیشتر افراد در هر سنی می‌توانند تزریق PRP انجام دهند؛ اما افراد با مشکلات زیر نمی‌توانند از این روش استفاده کنند:

هزینه پی آر پی دور چشم

هزینه تزریق پی آر پی دور چشم با توجه به شدت عارضه زیر چشم، تعداد جلسات مورد نیاز، تعرفه کلینیک و دستمزد پزشک محاسبه خواهد.

عوارض پی آر پی دور چشم

از آنجایی که در پی آر پی درمانی خون خود شما به بدن شما تزریق می گردد، خطر جانبی جدی وجود نخواهد داشت. با این حال، چند عارضه جانبی ممکن است برای شما به وجود بیاید که شامل موارد زیر می شود:

برای خواندن مقالات تزریق همزمان ژل و بوتاکس و بادکش درمانی یا کاپینگ کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی