صفحه اصلی / مطالب و مقالات / درمان بیماریها با طب سنتی / بادکش درمانی یا کاپینگ چیست و چگونه انجام می شود ؟

بادکش درمانی یا کاپینگ چیست و چگونه انجام می شود ؟

از فواید بادکش کاهش درد و شل کردن عضلات است که جریان انرژی چی (Qi) را بهبود می‌بخشند. این کار باعث آرام شدن جریان خون در بدن می‌شود. بادکش درمانی یا کاپینگ یک روش درمان قدیمی است که بخش وسیعی از بیماری‌ها را درمان می کند همچنین میتواند به درمان اختلالات خونی، بیماری‌های روماتیسمی، دردهای عضلانی، مشکلات پوستی مانند اگزما و آکنه کمک کند. اطباء سنتی معتقدند حتی درجایی که داروها از درمان قاصرند بادکش درمانی به بیماران کمک می‌کند. این تکنیک بسیار ساده، ارزان و کارآمد بوده و باید دانش آن را فراگیریم تا شادتر و سالم‌تر زندگی کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

روش انجام بادکش درمانی

امروزه از فنجان های مخصوص برای بادکش استفاده می کنند به این فنجان هایک پمپ وصل می شودکه هوای درون آن راتخلیه میکند و با این کار ماهیچه و پوست را به داخل خود می کشد این فنجان ها به مدت 5 تا 10 دقیقه روی بدن قرار میگیرند نقاطی که فنجان ها روی آن قرا می گیرند در واقع مناطق اصلی و مرکزی هستند.

فواید بادکش درمانی برای سلامتی

بهترین بادکش درمانی در اصفهان

انواع بادکش درمانی

بادکش انواع مختلفی دارد که از آنها می توان به دونوع خشک (گرم ) و مرطوب (سرد) اشاره کرد بادکش گرم یا بادکش سنتی با استفاده از آتش ، لیوان یا کوزه انجام می شود در این نوع بادکش پنبه و یا پارچه آغشته به الکل را آتش زده و به سرعت داخل لیوان شیشه ایی قرار می دهند و سریع خارج کرده و لیوان به بدن فرد متصل باقی می ماند اما بادکش سرد به وسیله دستگاه ساکشن دستی یا برقی انجام گرفته که با ایجاد مکش باعث تورم پوست می شود که علاوه بر رفع دردها و التهاب موجب باز شدن رگهای خونی گردیده و شرایط خروج خون آلوده و خون حاوی دی اکسید کربن سیاهرگی را آسانتر می کند .

بعد از بادکش چه باید کرد ؟

پس از اتمام جلسه درمان بهتر است کمی استراحت کنید و از اعمال فشار بیش از حد با ورزش یا کار شدید خودداری کنید به آرامی بلند شوید اگر بادکش را به تازگی آغاز کرده‌اید. پیاده‌روی، حرکات کششی و یوگا گزینه‌های خوبی برای فعالیت‌های بعد از بادکش هستند. ممکن است پوست شما کمی به تغییرات دما حساس باشد، بنابراین بدن خود را گرم نگه داشته و حداقل برای چند ساعت از دوش گرفتن یا شنا خودداری کنید. از همه مهمتر به میزان کافی آب بنوشید.

عوارض بادکش نادرست

بادکش درمانی یک روش درمانی نسبتا کم خطر تلقی می‌شود. با این وجود فرد سلامت‌جو ممکن است عوارض زیر را تجربه کند:

برای بادکش درمانی به کجا مراجعه کنیم ؟

متخصصان طب سنتی که در حوزه‌های مختلف آموزش دیده‌اند می‌توانند، در مراکز بادکش این خدمات طب سنتی را اجرا می‌کنند. از جمله:

برای خواندن مقالات اصلاح مزاج با طب سنتی و درمان چاقی با طب سنتی کلیک کنید.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کریمی [ 1402-07-04 ]
من از بادکش درمانی استفاده کردم حالت کرختی و سستی داشتم ولیه بعد از چند جلسه خیلی بهتر شدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی