صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / تزریق چربی به صورت های لاغر؛ مزایا و ماندگاری

تزریق چربی به صورت های لاغر؛ مزایا و ماندگاری

تزریق چربی به صورت افراد لاغر یکی از روش‌ های مدرن و موثر برای بازگرداندن حجم به صورت ‌های لاغر و جوانسازی پوست است. این روش با استفاده از چربی طبیعی بدن، که از نواحی مختلف بدن برداشت می‌شود، به پر کردن مناطق خاص صورت و ایجاد ظاهری جوان‌ تر و طبیعی‌ تر کمک می‌ کند. برخلاف فیلرهای مصنوعی، چربی‌ های خود فرد به خوبی با بافت‌ های صورت ترکیب شده و نتایج طولانی‌مدت و طبیعی‌تری را ارائه می‌دهند. این تکنیک نه ‌تنها به عنوان یک روش طبیعی و ایمن برای پر کردن نواحی فرورفته یا کاهش حجم استفاده می‌شود، بلکه به دلیل استفاده از چربی خود فرد، احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک و عوارض جانبی به حداقل می‌رسد. علاوه بر این، تزریق چربی به علت استفاده از سلول‌های چربی بدن خود فرد، نتایجی طبیعی‌تر و ماندگارتر ارائه می‌دهد و به تدریج ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد .با در این مقاله، به بررسی مزایا، معایب، و مراحل مختلف تزریق چربی پرداخته می‌شود تا به خوانندگان کمک شود تا تصمیم بهتری در مورد این روش زیبایی بگیرند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای تزریق چربی به صورت لاغر

در ادامه به برخی از مهم‌ترین کاربردهای تزریق چربی به صورت اشاره می‌شود:

تزریق چربی به صورت لاغر در اصفهان

مزایای تزریق چربی برای صورت‌های لاغر چیست؟

چربی های وارد شده به بدن از خود شخص برداشته می شود و احتمال عوارض های احتمالی مانند آمبولی را پایین می آورد.

فرایند تزریق چربی به صورت های لاغر چگونه است؟

فرایند تزریق چربی به صورت های لاغر به شرح زیر است:
استخراج چربی
پزشک ناحیه مورد نظر که قرار است از آن چربی خارج شود (مانند شکم، ران و…) را بی حس میکند تا فرد متوجه دردی نشود، سپس یک برش کوچک در ناحیه ایجاد میکند تا با کمک مکنده و دستگاهی به نام کانولا چربی ها را به بیرون بکشد.
پالایش و انتقال چربی
پس از خارج شدن چربی نوبت به آماده سازی آن میرسد. چربی ها در آزمایشگاه پالایش میشوند و به کمک دستگاه های مخصوصی ناخالصی آن مانند خونابه ها جدا میشود. سپس چربی ها در سرنگ های مخصوص قرار میگیرد و آماده تزریق میشود.
تزریق به محل مورد نظر
ناحیه ای که قرار است تحت تزریق قرار بگیرد ابتدا ضد عفونی و سپس بی حس می شود. بعد از آن بسته به صلاح دید پزشک مقداری چربی به ناحیه تزریق میشود. سوزن معمولاً برای چند بار به ناحیه ی مورد نظر وارد شده و خارج می شود و مقداری چربی بر روی بافت مورد نظر اضافه میشود.

کاندیدای مناسب تزریق چربی به صورت های لاغر

ویژگی‌های مناسب برای کاندیدای تزریق چربی به صورت لاغر به شرح زیر است:

ماندگاری تزریق چربی صورت لاغر

به طور معمول تزریق چربی به صورت به مدت 1 تا 3 سال در ناحیه مورد نظر دوام دارد؛ اما این مدت در تمام افراد یکسان نمی باشد و در کل وابسته به مراقبت های خود بیمار و نوع پوست آنها دارد.

مراقبت های قبل از تزریق چربی به صورت های لاغر

  1. عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ژلوفن و بروفن حداقل باید 10 روز قبل از تزریق
  2. پرهیز از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی حداقل تا 6 هفته قبل از تزریق
  3. مطلع کردن پزشک در صورت مصرف هرگونه دارو و ابتلا به بیماری
  4. نوشیدن آب کافی قبل از تزریق به منظور هیدراته کردن بدن

مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت های لاغر

  1. از مصرف دخانیات تا مدتی بعد از تزریق چربی، اجتناب کنید؛ چرا که این مواد در امر خونرسانی، اختلال ایجاد می‌کنند.
  2. بعد از پایان عمل، محل تزریق چربی ملتهب شده و ورم می‌کند. راهکار مناسب برای رفع این عارضه، استفاده از کمپرس یخ است.
  3. تا زمان صلاحدید پزشک باید در زمان خواب سرتان نسبت به بدنتان زاویه داشته باشد و طاق باز بخوابید.
  4. حداقل تا سه هفته از انجام فعالیتهای سنگین و حرکات ورزشی بپرهیزید.
  5. از ماساژ و مالش دادن ناحیه تزریق شده دوری کنید.
  6. تا چند روز بعد از عمل از برخورد آب به نواحی زخم شده اجتناب ورزید.
  7. برای مدت یک هفته به طور مستقیم در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  8. یک تا دو هفته اول از رفتن به سونا، جکوزی، حمام آفتاب یا سولاریوم خودداری کنید.

مقایسه تزریق چربی به صورت لاغر با سایر روشها

مقایسه تزریق چربی به صورت لاغر با سایر روش‌های زیبایی برای افزایش حجم و جوانسازی پوست می‌ تواند به انتخاب مناسب‌ترین روش کمک کند. در ادامه به بررسی و مقایسه برخی از این روش‌ها می‌پردازیم:
تزریق چربی
روش تزریق چربی شامل استفاده از سلول‌های چربی بیمار و ذخیره این چربی به ناحیه‌ای موردنیاز می‌باشد، بنابراین این روش یک راهکار عملی برای رفع این مشکل است. در تزریق چربی از بافت چربی بدن استفاده می کنند. چربی های ران یا شکم را بر میدارند و پس از پاکسازی، آن را به زیر پوست صورت یا مناطق دیگر تزریق می کنند.
تزریق فیلر
فیلر یا ژل نوعی پرکننده یا حجم دهنده است که می‌ تواند به قسمت‌های مختلف صورت تزریق شده و با هدف جوانسازی، فرم دهی و حجم دادن مورد استفاده قرار گیرد. موادی که برای این کار استفاده می‌شوند، بسیار با بدن سازگاری دارند و به طور معمول از ترکیبات طبیعی بدن به دست می‌آیند، به همین دلیل کمترین عوارض را به دنبال داشته و رفته‌ رفته توسط بدن جذب می‌شوند. از محبوب ترین فیلرهای تزریقی می توان به هیالورونیک اسید اشاره کرد.
لیفت با نخ
لیفت با نخ برای گونه یک روش زیبایی است که با استفاده از نخ‌ های خاص به منظور بهبود ظاهر یا جلوگیری از پیری ناشی از افتادگی پوست صورت و گونه‌ ها انجام می‌شود. برای انجام این روش پزشک در ابتدا میزان آسیب های پوست صورت فرد متقاصی را بررسی کرده، سپس به انجام لیفت پوست می پردازد. پزشک با بی حس کردن قسمت هایی که سوزان وارد پوست می شود که اغلب کنار گوش ها و یا کنار شقیقه ها خواهد بود و انتخاب ضخامت مناسب نخ برای این قسمت از طریق سوزن های مخصوص نخ ها را به زیر پوست انتقال می دهد.
جراحی کاشت گونه
این روش شامل کاشت یا ایمپلنت گونه است که به صورت دائمی به افزایش حجم گونه و برجستگی گونه‌ ها و صورت کمک می‌ کند. این روش مناسب برای افرادی است که به دنبال یک راهکار دائمی برای چاقی صورت هستند.

عوارض تزریق چربی به صورت های لاغر

برخی از عوارض تزریق چربی عبارت از موارد زیر هستند:

هزینه تزریق چربی به صورت لاغر

هزینه تزریق چربی به صورت لاغر در اصفهان برای هر بیمار بستگی به عوامل مختلف از جمله نوع بیحسی، میزان چربی مورد نیاز و دستمزد پزشک دارد.

پرسش های رایج درباره تزریق چربی به صورت های لاغر

تزریق چربی به صورت‌های لاغر معمولا شامل مقداری ناراحتی و درد است؛ اما این درد به طور معمول خفیف و قابل تحمل است. قبل از تزریق، معمولا ناحیه مورد نظر با بی‌حس‌کننده‌های موضعی یا بی‌حسی عمومی بی‌حس می‌شود که به کاهش درد کمک می‌کند.

در این روش چربی از قسمت هایی مانند ران پهلو و یا شکم برداشته مي شود.

معمولا تعداد جلسات تزریق چربی بین یک الی سه جلسه بسته به نظر فرد خواهد بود.

تزریق چربی به صورت لاغر معمولا نیاز به بیهوشی عمومی ندارد و اغلب با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. به ندرت و تنها در موارد خاص و گسترده‌تر ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود.

دوره بهبودی برای تزریق چربی صورت معمولا بین 7-14 روز طول می کشد.
نتیجه گیری
در پایان، تزریق چربی به عنوان یک روش موثر برای حجم ‌دهی و جوانسازی صورت ‌های لاغر، مزایای زیادی از جمله نتایج طبیعی و طولانی ‌مدت ارائه می‌دهد. پزشک از روش لیپوساکشن برای بیرون کشیدن سلول‌های چربی از شکم، باسن یا ران شما استفاده می‌کند. سپس سلول‌ها را تصفیه کرده و به صورت شما تزریق می‌کند. این روش نه تنها باعث افزایش حجم و زیبایی صورت می‌شود، بلکه با استفاده از چربی طبیعی بدن، خطر عوارض جانبی را به حداقل می‌رساند. با این حال، انتخاب این روش نیازمند ارزیابی دقیق مزایا و معایب و مشاوره با پزشک حاذق و با تجربه است. در نهایت، با توجه به ویژگی‌های فردی و اهداف زیبایی، تزریق چربی می‌تواند گزینه‌ا ی مناسب برای بهبود ظاهر و اعتماد به نفس باشد.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی