صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی / پی آر پی صورت روشی موثر برای جوانسازی

پی آر پی صورت روشی موثر برای جوانسازی

پوست شاداب و سالم، خواسته تمام افراد فارغ از سن و جنسیت است. اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به جوانسازی پوست و همچنین درمان مشکلات آنها کمک می‌کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد، روش‌های بسیاری به دنیا معرفی شده است. از جمله اقدامات زیبایی، تزریق پی آر پی می‌باشد. پی آر پی PRP مخفف کلمه (PLASMA RICH PLATELET) یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است. پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی هستند که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافتها میباشند. در واقع پلاکتها در محل آسیب دیده، این فاکتورهای رشد را آزاد میکنند و ادامه مسیر ترمیم با این عوامل تسریع میشود. در این پروسه زایش سلولی و بازسازی و جوانسازی سلولها تسریع پیدا میکند و در سنین بالاتر باعث افزایش شادابی و طراوت پوستی می شود. پی آر پی دارای غلظت بالاتری از موادی است که بدن شما را به رشد بافت جدید ترغیب می‌ کند و در بهبودی پس از آسیب‌ های خاص یا سایر مشکلات پوستی کمک می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

پی آر پی صورت چیست؟

پی آر پی صورت یک روش پیشرفته به منظور مراقبت از پوست است که شامل استفاده از خون خود بیمار برای بهبود ظاهر پوست می‌شود. این درمان با استخراج مقدار کمی خون از بازوی بیمار، سپس جداسازی پلاسما از گلبول‌های قرمز انجام می‌شود. در نهایت پلاسما به نواحی دارای چین و چروک، خطوط ریز یا اسکار آکنه در صورت بیمار تزریق می‌شود.

کاربرد تکنیک پـی آر پی

جوانسازی با تزریق پی آر پی

مزایای پی آر پی صورت چیست؟

استفاده از پی ار پی صورت در چه مواردی بهترین عملکرد را دارد؟

افرادی که دارای عارضه هایی همچون چین و چروک ، لکه های پوستی ، زخم و جوش پوستی هستند بهترین کیس ها برای درمان با پی آر پی خواهند بود. البته افرادی که مشکلات رنگدانه ای در پوست صورت دارند و یا بافت پوستشان زمخت و محکم است نیز میتوانند از این روش استفاده کنند. رایج ترین مورد، استفاده از پی آر پی برای لک صورت است.

روش انجام پی آر پی صورت چگونه است؟

قبل از انجام درمان، پزشک در حدود 10 تا 20 میلی‌لیتر از خون شما را می‌گیرد. سپس این خون در داخل سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا چرخیده شود و پلاسمای غنی از پلاکت از گلبول‌های قرمز خون جدا شود. با استفاده از ماده‌ی ضدعفونی، پوست پاک شده و تمیز می‌شود. بسته به نظر پزشک و شرایط شما ممکن است در این مرحله یک سوزن بیحسی نیز در محل مورد نظر برای درمان تزریق شود. سپس پلاسمای غنی از پلاکت با استفاده از سوزن بسیار باریکی، در پوست تزریق می‌شود. این تزریقات در نواحی مختلف پوست انجام می‌شود تا کل ناحیه مورد نظر بهبود پیدا کند. بعد از تزریق پی آر پی، برای کاهش تورم، روی ناحیه مورد نظر کمپرس سرد قرار داده می‌شود.

مراقبت های قبل از پی آر پی صورت چگونه است؟

دو روز پیش از درمان، مقدار زیادی آب بنوشید تا باعث شود، پوست شما هیدراته شده و رطوبت رسانی به طور کامل انجام شود.

مراقبتهای بعد از پی آر پی صورت چگونه است؟

چه کسانی نمیتوانند پی آر پی صورت انجام دهند؟

معایب پی آر پی صورت چیست؟

شایع‌ترین معایب پی ار پی درمانی شامل درد محل تزریق، تورم، قرمزی و خونریزی است. بیماران آسیب پذیر نیز ممکن است برخی از کبودی‌ها را مشاهده کنند. عوارض جانبی نادر شامل حساسیت به کرم بی‌حس کننده، عفونت، سردرد و تغییر رنگ پوست است. پی ار پی از خون شما گرفته می‌شود، بنابراین بعید است که به تنهایی باعث ایجاد حساسیت شود. عفونت نیز غیر معمول است، به ویژه با مراقبت‌های خوب پس از آن، زیرا پی آر پی دارای خواص ضد میکروبی است.

هزینه پی آر پی صورت چقدر است؟

هزینه درمان با پی آر پی به مواردی از جمله نوع مشکل، ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات مورد نیاز، تعرفه های کلینیک و … بستگی دارد.

در کلینیک پوست و موی دکتر پونه دورودی ، کلیه خدماتی مانند تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و تمام خدمات زیبایی و جوانسازی به روز در دنیا و همچنین عوامل دیگری مانند اصلاح مزاج ، اصلاح سبک زندگی و کلیه امور طب ایرانی قابل انجام است .


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی