صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی / درمان سلولیت با تکنیک مزوتراپی

درمان سلولیت با تکنیک مزوتراپی

سلولیت یک وضعیت زیبایی است که بیشتر در زنان و به خصوص در مناطقی از پوست که چربی زیادی دارند، مشاهده می‌شود. این وضعیت با تجمع چربی، آب و ضایعات متابولیک در زیر پوست نواحی از بدن ایجاد می‌شود و باعث ایجاد پستی و بلندی‌های غیرمنظم و مشخص در سطح پوست می‌ شود. سلولیت معمولاً در نواحی از بدن که چربی بیشتری دارند، مانند باسن، ران، شکم و پشت بازوها، به چشم می‌خورد. یکی از روش های درمان سلولیت که کاملاً قطعی می باشد استفاده از روش مزوتراپی است. در این روش، تزریق محصولات مختلف به اعماق خاصی از پوست انجام می‌شود. داروهای گردش خون و حل کننده چربی با ویتامین های خاصی مخلوط شده و با کمک سوزن های بسیار ظریف زیر پوست داده می شود. با تنظیم جریان خون و گردش لنفاوی در ناحیه تحت درمان، ذخایر چربی حل شده و بافت همبند بهبود می یابد.

آنچه در این مطلب میخوانید

چه عواملی باعث تشکیل سلولیت میشود؟

در حقیقت سلولیت همان سلول معمولی چربی زیر پوست است؛ ولی چیزی که سبب پرتقالی شکل شدن و فرو رفتن آن می‌شود، فشار این سلول‌ها به بافت همبند می‌باشد. احتمال بروز این عارضه در بانوان بیش از آقایان می‌باشد. این مشکل معمولاً در قسمت‌هایی مثل ران، شکم، باسن، سینه و حتی بازو به وجود می‌آید. عوامل دیگری که ممکن است موجب بروز سلولیت در نواحی مختلف شوند، عبارتند از:

درمان سلولیت با مزوتراپی

کدام نواحی بدن بیشتر دچار سلولیت میشوند؟

سلولیت بیشتر در دور ران‌ها و باسن دیده می‌شود؛ اما می‌تواند در نواحی دیگری مانند سینه، زیر شکم و بالای بازوها نیز ایجاد شود.

مزایای درمان سلولیت با مزوتراپی

مزوتراپی مزایای بسیاری دارد و این امر موجب شده تا استفاده از این روش روز به روز افزایش یابد. برخی از این مزایا بدین قرارند:

نحوه مزوتراپی سلولیت

در هنگام اجرای هر جلسه پزشک معالج بسته به تشخیص خود ممکن است از داروی بی‌حسی بر روی سطح پوست شما استفاده کند. در مرحله بعد با استفاده از سوزن مخصوصی که بسیار ریز است، تزریق مواد آلی به نقاط تحت درمان انجام خواهد شد. تعداد دفعات تزریق می‌توانند زیاد باشند و این به مشکل پوستی شما و درصد آن بستگی خواهد داشت.

مراقبت های قبل از درمان سلولیت با مزوتراپی

مراقبت های بعد از درمان سلولیت با مزوتراپی

آیا مزوتراپی لاغری فقط در کاهش سایز سلولیت تاثیر دارد؟

در روش درمان سلولیت با مزوتراپی لاغری هدف از بین بردن بافت های چربی زیر پوستی و زیباتر شدن پوست آن ناحیه است؛ زیرا یکی از ناراحتی های بزرگ افرادی که از مشکل سلولیت رنج می برند ظاهر زشت پوست آن ناحیه است.

آیا درمان سلولیت با مزوتراپی امکان پذیر است؟

مزوتراپی لاغری مجموعه ای از تزریقات حاوی ترکیبات خاص از ویتامین ها، مواد معدنی، اسید آمینه، ترکیبات گیاهی است که این تزریقات در سلولیت در ناحیه زیر پوست انجام می شود که علاوه بر کاهش بافت چربی کمک به درمان سلولیت می شود. در واقع با تزریق این داروهای خاص، چربی ناحیه سلولیت کاهش می یابد و با افزایش جریان خون، سلولیت حذف می شود.

تعداد جلسات مزوتراپی سلولیت

درمان های مزوتراپی لاغری پیشنهاد شده پزشکان 6 تا 10 جلسه است که تعداد جلسات به شدت شکل سلولیت فرد بستگی دارد.

بهترین کاندید مزوتراپی سلولیت

کاندیدای ایده‌آل برای درمان سلولیت، فردی است در وزن ایده‌آل بدن، با نواحی کوچک چربی موضعی و سرسخت که با رژیم غذایی و ورزش قابل تغییر نیستند.افرادی که از مشکل سلولیت در رانها، ساق پا و باسن خود رنج می برند، کاندید مناسبی برای درمان سلولیت با مزوتراپی هستند.

عوارض مزوتراپی سلولیت

مزوتراپی مانند هر روش پزشکی دیگری دارای عوارض خاص خودش است. ممکن است شما بعد از درمان، دچار تورم، التهاب و کبودی در ناحیه های تزریق شوید.این قرمزی ممکن است تا دو هفته طول بکشد. همچنین در موارد بسیار کمی، عفونت های پوستی در ناحیه تزریق دیده شده است. در بعضی شرایط نیز تورم پوستی تا حدی بوده است که شاید بیمار حس کند در زیر پوست خود یک توده تشکیل شده است. بعضی از بیماران نیز دچار حساسیت های پوستی می شوند.

هزینه درمان سلولیت با مزوتراپی

هزینه مزوتراپی بسته به عوامل مختلفی از جمله مکان جغرافیایی، تخصص و تجربه پزشک، نوع مواد و برند مورد استفاده، حجم کوکتل مصرفی و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی